سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۹۱۶
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان بوشهر گفت: در واگذاری اراضی ملی تخلفات زیادی در استان صورت گرفته که در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، ابراهیم مرادیان ظهر دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست دیوان محاسبات استان بوشهر اظهار داشت: صیانت و پاسداری از بیت‌المال در دستگاه‌های اجرایی از رسالت‌های اصلی دیوان محاسبات است.

وی اضافه کرد: در دوره مدیریت خود در بوشهر مبنای کار خود را بر کار حرفه‌ای و دوری از جناح‌های سیاسی قرار دادم.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان بوشهر خاطرنشان کرد: نگاه توسعه‌مدارانه در امر نظارت داشتیم و به دنبال پیشگیری بودیم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کردیم. سعی کردیم نظارت پیشرو و اثرگذار را داشته باشیم.

وی با اشاره به عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده، بیان کرد: اولویت‌های استان و چالش‌ها را شناسایی کردیم و با برنامه‌ریزی ۲۰ موضوع کلان و شاخص استان را به نتیجه رساندیم.

مرادیان ادامه داد: در دیوان محاسبات رویدادهای مالی را با قوانین و مقررات تطبیق می‌دهیم.

وی افزود: هرچند تلاش دیوان محاسبات برقراری ارتباط مناسب با دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از انحرافات مالی و بودجه‌ای است، اما جاهایی که امکان اصلاح وجود نداشت برای مدیران متخلف پرونده‌هایی تشکیل و به دادسرا ارسال شد.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان بوشهر تصریح کرد: هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معوقات مالی در استان وجود دارد که باید به‌صورت ویژه پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در واگذاری اراضی ملی تخلفات زیادی در استان صورت گرفته که در این زمینه نیز پرونده‌هایی تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

مرادیان گفت: برای دستیابی به حسابرسی عملکردی باید بودجه‌ریزی عملیاتی محقق شود.

در این مراسم ضمن تکریم ابراهیم مرادیان، محسن فنی اصل به عنوان سرپرست دیوان محاسبات استان بوشهر معارفه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر