چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: شش میلیارد ریال اعتبار اولیه برای لایروبی موج شکن بندر لاور ساحلی این شهرستان به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دی سال 93 رییس جمهوری و هیات دولت تدبیر و امید به استان بوشهر اختصاص یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: بندر لاور ساحلی یکی ازقدیمی ترین بنادر استان بوشهر است که سابقه تجارت و دریا نوردی و گمرک این بندر بیش از 100 سال است.
کد خبر: ۱۰۵۲۱
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: شش میلیارد ریال اعتبار اولیه برای لایروبی موج شکن بندر لاور ساحلی این شهرستان به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دی سال 93 رییس جمهوری و هیات دولت تدبیر و امید به استان بوشهر اختصاص یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: بندر لاور ساحلی یکی ازقدیمی ترین بنادر استان بوشهر است که سابقه تجارت و دریا نوردی و گمرک این بندر بیش از 100 سال است.

\n\n

وی اضافه کرد: با وجود این سابقه درخشان در امر تجارت و بازرگانی اما 36 سال است که به دلیل نداشتن موج شکن مناسب و اسکله، گمرک این بندر تعطیل شده و صیادی نیز با مشکلات و سختی خاص در آن انجام می شود.

\n\n

مهرجو ادامه داد: با پیگیری وتلاش های نماینده مردم دشتی وتنگستان درمجلس شورای اسلامی و استانداری بوشهر در سفر هیات دولت تدبیر و امید به این استان پروژه لایروبی موج شکن و احداث اسکله لاور ساحلی و تبدیل این بندر از صیادی به تجاری و واگذاری اداره آن به سازمان بنادر و دریا نوردی مصوب شد.

\n\n

فرماندار دشتی افزود: با پیگیری استانداری در اواخر سال گذشته این اعبتار برای شروع کار لایروبی موج شکن ابلاغ شد که امید است بزودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

\n\n

مهر جو اظهارداشت: شهرستان دشتی دارای 25 کیلومتر ساحل است که به دلیل نداشتن زیر ساخت های لازم ساحل نشینان و مردم منطقه دشتی کمترین بهره را از این نعمت خدادادی و خلیج همیشه فارس می برند.

\n\n

وی اضافه کرد: از برنامه های مهم و اولویت دار دولت تدبیر و امید توسعه پایدار مناطق مرزی و ساحلی خلیج فارس برای ماندگاری و رونق بخشیدن به سواحل و مرز نشینان است.

\n\n

فرمانداردشتی گفت: پروژه موج شکن بندر لاور ساحلی درسال 82 آغاز شد و تاکنون 100میلیارد ریال برای احداث بازوهای اصلی، جاده دسترسی موج شکن و انبارها وفضای اداری گمرک این بندر هزینه شده است که امیدواریم درسال جاری این بندر رونق گذشته را پیدا کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر