پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۷۷۳
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان این استان با توجه به ظرفیت بالایی که دارند در قالب آثار هنری برای مسائل جامعه راهکار ارائه کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز یکشنبه در آیین تجلیل از بوشهری‎‌های برگزیده در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان افزود: هنرمندان باید در فعالیت‎‏‌های هنری خود به مسائل مورد استقبال جامعه توجه کنند تا با استفاده از این  ظرفیت گره مشکلات جامعه گشوده شود.

وی بیان کرد: هنر در هر قالب باید بتواند از جامعه گره‌‎گشایی کند و نباید تنها مطرح کننده مسائل باشد، رای نمونه وقتی بوشهر با چالش کم آبی مواجه می‌‎شود هنرمندان باید راهکار خود را در قالب هنر برای حل مسائل اجتماع بکار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در این صورت هنر بدون تردید منجر به ایجاد پیوند بین جامعه و هنرمندان است که در این راستا تشکیل اتاق عملیات موسیقی می‌‎تواند گزینه مناسبی باشد و با طرح مسئله اجتماعی، ارائه راهکار آن را بردوش هنرمندان بگذارد.

وی اظهار کرد: گاهی وقت‌‎ها در قالب هنر گارد طرح انتقاد مطرح است و در مقطعی می‌توان راهکار نیز ارائه کرد که این مهم منجر به پیوندی جدی بین مردم و هنر متعالی است.

افروغبا گرامیدشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: در موضوع تحول‌خواهی ملت ایران نیز برای نخستین بار در قالب کارهای هنری مانند موسیقی و آوازهایی مانند سرود "الله، الله" نمایان شده است.

وی اظهار کرد: در عرصه موسیقی در بها دادن به جوانان بومی توجه خوبی انجام نشده و بیشتر دلخوش به غیربومی‌ها بوده است که در این راستا بازنگری لازم صورت خواهد گرفت زیرا  اثر آنها نیز برای هم استانی‌‎ها با استقبال بیشتری همراه خواهد بود.

افروغ تاکید کرد: این موضوع به معنی بی توجهی به هنرمندان غیربومی نیست بلکه با هدف تمرکز بیشتر بر بومی‌ها با دوز بالاتر است.

در این آیین از نوازندگان بوشهری که در پانردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به عنوان های برتر، برگزیده و راه یافته رسیدند، تقدیر به عمل آمد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر