چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۸۳۷
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در استان خبر داد و گفت: در این راستا مزارع جدید پرورش آبزیان با سرمایه‌گذاری ۱۶۴ میلیارد تومان افتتاح و ۳ هزار تن بر ظرفیت تولید آبزیان افزوده می‌شود.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی و کارآفرینی یکی از برنامه‌های مهم دولت‌مردان است که بر اساس ظرفیت مناطق برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

همجواری استان بوشهر با خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری و تولیدی فراهم کرده است که در این راستا امام جمعه بوشهر بر توجه به طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای تأکید دارد.

اقتصاد دریا پایه یک اولویت مهم استان بوشهر

آیت‌الله علامعلی صفایی بوشهری، دریا و نوار ساحلی را یک ظرفیت مهم برای تولید، درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای استان دانست و اظهار داشت: استان بوشهر در نوار ساحلی خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحل است که این مهم یک قابلیت مهم در عرصه سرمایه‌گذاری و تولید محصولات محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اقتصاد دریا پایه را یک اولویت مهم در استان دانست و بیان کرد: اکثر کشورهای دارای ساحل از موقعیت ساحلی در تولید درآمد ناخالص ملی استفاده حداکثری می‌کنند که باید این مهم در دستور کار مسئولان و حمایت از سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر توجه به طرح‌های دانش‌بنیان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: بر اساس ظرفیت آبراهه خلیج‌فارس و سواحل، طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه در استان ساحلی بوشهر اجرا شود.

ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری پیشرفته در تولید محصولات پرورش آبزیان

استاندار بوشهر هم با بیان اینکه این استان از توانمندی و قابلیت مهمی در عرصه پرورش آبزیان دارد تصریح کرد: این استان از توانمندی بالایی در اجرا طرح‌های پرورش آبزیان از جمله میگو، ماهی، گیاهان دارویی و طرح‌های دانش‌بنیان دریایی برخوردار است.

احمد محمدی‌زاده استفاده از تکنولوژی و فناوری پیشرفته در تولید محصولات پرورشی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: با استفاده از تکنولوژی و فناوری پیشرفته تولید میگو پرورشی در هر هکتار به بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد که این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی واگذاری اراضی ساحلی به سرمایه‌گذاران در عرصه پرورش میگو منوط به استفاده از تکنولوژی پیشرفته دانست و تأکید کرد: شرط واگذاری اراضی برای پرورش میگو استفاده از روش‌های فوق متراکم و متراکم است تا تولید این آبزی چند برابر افزایش دهد.

استاندار بوشهر توجه به طرح‌های دریا محور را یکی از اولویت‌های مهم استان دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا علاوه بر فعالیت در عرصه پرورش ماهی و میگو، مراکز پرورش جلبک دریایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

استان بوشهر به‌عنوان قطب تولید این آبزی معرفی شده است

امسال در استان بوشهر 28 هزار و 100 تن میگو پرورشی تولید شد که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافت و این درحالی است که برای سال آینده 34 هزار تن هدف‌گذاری شده است.

افزایش سطح زیر کشت، ضریب مکانیزاسیون و زیرساخت‌های پرورش در مزارع و سایت‌های پرورش میگو از عوامل افزایش تولید میگو پرورشی در استان است.

افتتاح طرح‌های شیلات با سرمایه‌گذاری بیش از 218 میلیارد تومان

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افتتاح طرح‌های شیلات در ایام دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: در ایام دهه فجر امسال طرح‌های شیلات با سرمایه‌گذاری بیش از 218 میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

علی بازدار با اشاره به اینکه اجرا این طرح‌ها 3 هزار تن ظرفیت تولید آبزیان در استان بوشهر را افزایش می‌دهد افزود: در این راستا 17 طرح در بخش پرورش میگو، 2 طرح پرورش ماهی در قفس در دریا و 2 کارگاه تکثیر بچه میگو افتتاح می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در بحش پرورش میگو را 140 میلیارد تومان دانست و افزود: در اجرا 2 طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت یک هزار تن 24 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در ایجاد 2 کارگاه تکثیر بچه میگو 36 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است گفت: مزارع جدید پرورش میگو و ماهی در قفس در ایام‌الله دهه فجر با سرمایه‌گذاری 164 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که با وارد مدار شدن این مزارع 3 هزار تن بر ظرفیت تولید آبزیان افزوده می‌شود.

بازدار از بهره‌برداری 2 طرح زیرساختی شیلات در ایام دهه فجر خبر داد و خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از اسکله شناور قایق‌ها در بندر دیر با اعتبار 15 میلیارد تومان و اسکله بتنی لاور ساحلی در دشتی با اعتبار 3 میلیارد تومان در این دهه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به رشد روزافزون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیر بخش شیلات بیان کرد: 130 میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است، 15 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 73 میلیارد تومان را بانک‌ها تأمین کرده‌اند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در واگذاری اراضی ساحلی به سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: در راستای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان 115 طرح 10 هکتار در  مناطق شیف و دیلم پس از برگزاری فراخوان به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های پرورش میگو واگذار می‌شود.

بازدار حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان دانست و گفت: با اجرا این طرح‌ها و بهره‌برداری از آنها 11 هزار تن به ظرفیت تولید میگو پرورشی استان بوشهر افزوده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر