جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۰۸۶
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: سال آینده عملیات اجرایی سه بندر شمالی این استان شروع می شود  که بندرریگ به علت وضعیت شرایط بد خور و امور بندری  در  اولویت بیشتری قرار دارد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا ، احمد محمدی زاده در مراسم افتتاح محور مواصلاتی ساحلی بندرریگ به گناوه افزود: در زمینه  امور بندری گناوه ، ریگ و دیلم مشکل عقب ماندگی زیرساختی وجود دارد که  مشکلات زیادی برای لنجداران بوجود آمده است که در سفر رئیس جمهور به استان، طرح جامع این بنادر مصوب و در دستور قرار گرفت و بنا شد تا پایان امسال مطالعات آنها تمام شود.

فاز نخست محور ساحلی بندر ریگ به گناوه به طول ۱۳ کیلومتر است که از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با ۶۹ میلیارد تومان اعتبار اجرا و باحضور استاندار بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار بوشهر گفت: تحولات و خدماتی که در دوران ۴۳ سال انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور بخصوص استان بوشهر اتفاق افتاده باید با دوران ستمشاهی مقایسه کرد و به مردم ازجمله توسط رسانه ها بخوبی تبیین و بازگو شود.

محمدی زاده یادآورشد: در این راستا، در حالی که استان در دوران قبل از انقلاب اسلامی از بزرگراه و راههای مواصلاتی محروم بود اما به برکت پیروزی انقلاب حداقل نزدیک به ۱۷۰۰ کیلومتر جاده‌های بزرگراهی، دو و چهاربانده و اتوبان در این استان ساخته شده است.

وی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ راه روستایی استان آسفالت نبوده است اما هم اینک  به برکت نظام و انقلاب حدود ۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

وی اظهارداشت: در سال ۵۷ ، ۱۱ روستای استان برقدار بودند که در وضعیت امروزی ۶۲۰ روستا   و تقریبا همه روستاهای استان از نعمت برق بهره مند شده اند.

استانداربوشهر گفت: قبل از انقلاب ، استان از ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب بهره منده بوده اما امروز حدود ۳۸۰ هزار مترمکعب آشامیدنی بهره مند است.

وی ادامه داد: به برکت نظام و دولت های اسلامی سد کوثر در فاصله ۳۵۰ کیلومتری در انتهای استان کهگیلویه  و بویراحمد یک لوله بزرگ آب احداث شده و استان بوشهر و بخشی از استان هرمزگان از آن برخوردار شده اند.

وی گفت: تا قبل از انقلاب در استان بوشهر حتی یک سد وجود نداشته است اما امروز حداقل ۶ سد درحال بهره برداری به برکت نظام و دولت های اسلامی ساخته شده است.

وی خاظرنشان کرد: مگر قبل از انقلاب پول و درآمدهای کشوری وجود نداشته است ، اما بلکه صرف زندگی شخصی شاه و  مقامات آن دوران ستمشاهی می شده است.

محمدی زاده افزود: در استان سیستم های آبیاری نوین قبل از انقلاب وجود نداشت  اما اکنون حداقل حدود ۴ هزار هکتار اراضی تحت پوشش این روش هستند.

استاندار بوشهر ادامه داد: استان قبل از انقلاب در زمینه تولید گوشت و مرغ حرفی برای گفتن نداشت و  کل  واحدهای مرغداری تنها ۲ واحد بود ولی امروز ۲۱۸ واحد در استان فعال است و دهها واحد درحال ساخت است.

وی با بیان اینکه از اتفاقات مهم دیگر به برکت انقلاب افزایش تعداد تخت های بیمارستانی بوده است ، گفت: به برکت نظام هم اینک  حداقل ۲۱۶ تخت ویژه بیمارستانی و  ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و حداقل ۱۰ بیمارستان بعد از پیروزی ساخته شده است.

محمدی زاده افزود: تولید برق استان قبل از انقلاب فقط حدود ۴۰ مگاوات برق توسط نیروگاه حرارتی بوشهر بوده  است اما تولید امروز به  ۲۴۰۰ مگاوات  رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۵۳ سال حکومت پهلوی وضعیت ما این بود که بیان کردم ولی در  ۴۳ پیروزی انقلاب که ۸ سال جنگ تحمیلی و سپس شرایط سخت تحریمی هستیم ، تحول اقتصادی بزرگی در کشور به وقوع پیوسته است.

استانداربوشهر گفت: برابر گزارش آمریکاییها ، وقتی خاندان پهلوی از ایران رفتند دارایی آنها حدود ۲۵ میلیارد دلار در خارج بوده است که یک قلم آن جزیره ای در اسپانیا بوده که ۷۰۰ میلیون دلار خریداری و آن را تملک می کند.

وی گفت: شاه و همسرش در زمان فرار از ایران نزدیک ۴۰۰ چمدان در هواپیما با خود بردند که  شامل اقلام بسیار بزرگی از طلاهات و جواهرات بوده است ساعت های گرانقیمت و تجهیزات با ارزش بود.

محمدی زاده افزود: جا دارد در  دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی  به جوانان و مردم ، تحولاتی که قبل از انقلاب و بعد از آن صورت گرفته بیان کنیم.

استاندار بوشهر اظهارداشت: در همین شرایط تحریم و سختی جنگ اقتصادی امروز در استان یوشهر و در دهه مبارک فجر حداقل ۴۱۵ پروژه عمرانی افتتاح و ۵۵  پروژه جدید اجرایی می‌شود.

وی گفت: در این دهه  فرخنده بالغ بر ۲۸۰۰ میلیاردتومان پروژه در استان بوشهر افتتاح می شود که بخشی از آن در شهرستان گناوه است.

محمدی زاده افزود: جهت باند دوم جاده ساحلی بوشهر به گناوه باید بخش خصوصی وارد شود که مذاکراتی صورت گرفته که جنبه اقتصادی خواهد داشت و برای سرمایه گذار ، سرمایه و سود آوری دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر