پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس کل دادگستری استان بوشهر مطرح کرد:
فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در پرتو همدلی و همزبانی دولت و ملت بعنوان شعارسال معنای وسیعی از جمله انسجام، اتحاد، امنیت ، آرامش و رفع مشکلات مردم وجود دارد که تلاش برای تحقق آن مشمول همه قوا می شود...
کد خبر: ۱۰۶۲۹
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲

فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در پرتو همدلی و همزبانی دولت و ملت بعنوان شعارسال معنای وسیعی از جمله انسجام، اتحاد، امنیت ، آرامش و رفع مشکلات مردم وجود دارد که تلاش برای تحقق آن مشمول همه قوا می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی درنشست با معاونان، کارکنان دادگستری و روسای شوراهای حل اختلاف بوشهر افزود: برای عملی شدن شعار سال دستگاه قضایی استان بوشهر متاثر از سیاست ها و برنامه های قاطع و سریع رییس قوه قضاییه منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار خواهد داد.

\n\n

وی با بیان اینکه دولت در شعار سال به معنای عام هر سه قوا را در بر می گیرد یادآورشد: همدلی و همزبانی دولت و ملت با اخلاص عملی می شود برهمین اساس دستگاه قضایی در استان بوشهر به سهم خود برای اجرای این مهم فروگذاری نخواهد کرد.

\n\n

رییس کل دادگستری استان بوشهر اظهارداشت: ملت باید پشتیبان دولت باشند و دولت نیز در رفع مشکلات مردم همدلی و همزبانی را به صورت عملی پیاده کند.

\n\n

بحرانی با تبریک دستاوردهای مذاکرات لوزان سوییس گفت: بیانیه لوزان نقطه عطفی در تاریخ ایران خواهد بود که شادی مردم را در روزهای آغازین سال جدید مضاعف کرد.

\n\n

وی با تاکید بر الگو قرار دادن حضرت فاطمه در مسیر زندگی و قرین شدن بهار فاطمی در سال جدید افزود: برنامه ریزی برای موفقیت کاری باید در سالجاری بعنوان یک اصل مهم در همه بخش های محاکم قضایی استان بوشهر نهادینه شود.

\n\n

این مقام مسوول گفت: اگر دستگاه قضا بد عمل کند جامعه به سمت انحطاط کشیده خواهد شد و عملکرد خوب مجموعه قضایی در اجرای قانون نیز شکوفایی ابعاد مختلف را در بر دارد.

\n\n

بحرانی تجلی عدالت را در گرو سلامت دستگاه قضایی دانست و اضافه کرد:قاطعیت و تصمیمات صحیح قضات و شوراهای حل اختلاف در اجرای عدالت نقش موثری دارند که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

\n\n

وی گفت: پرونده رباه خواری که پارسال در محاکم قضایی این استان تشکیل شد 100 هزار نفر را گرفتار خود کرده است.

\n\n

رییس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد:هرچند هشت هزار نفر بطور مستقیم درگیر پرونده رباخواری هستند اما برخی افراد به نمایندگی چندین خانواده پول به افراد رباه خوار داده بودند.

\n\n

وی بااشاره به اینکه براساس فرم های پر شده توسط مالباختگان کل بدهی متهمان پرونده رباه خواری یکهزارو 750 میلیارد ریال اعلام شده است یادآورشد:اگر این اقدام شجاعانه با همکاری دستگاه امنیتی توسط مرجع قضایی انجام نمی شد دامنه مشکلات افراد و پرونده رباه خواری در استان بوشهر گسترده تر می شد.

\n\n

رییس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: پرونده رباه خواری کشف شده در پارسال در یک پروسه زمانی پنج ساله شکل گرفته بود و بخشی از اشکال ها در عدم برخورد به موقع متوجه نهادهای دولتی در زمان یادشده است.

\n\n

بحرانی ادامه داد:برخی افراد فرصت طلب پشت پرونده رباه خواری یادشده بودند که با جوسازی قصد داشتند روند رسیدگی را با مشکل روبرو کنند اما دستگاه قضایی با اقتدار مسیر قانونی را ادامه خواهد داد.

\n\n

وی گفت: هم اینک پرونده های بسیار مهمی در مرکز استان به خصوص در مورد مسایل مفاسد اقتصادی وجود دارد که باید به فوریت مورد رسیدگی قرار گیرند.

\n\n

بحرانی اظهارداشت: یک سری پرونده های مرتبط با امنیت عمومی نیز در دستگاه قضایی استان وجود دارد که اگر رسیدگی به آنها زمان بر شود مجازات ها بازدارنده نخواهد بود.

\n\n

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: احقاق حق مردم و رضایت مندی عمومی با اعمال صحیح قانون اولویت نخست دستگاه قضایی این استان است.

\n\n

وی با بیان اینکه در قضاوت باید مصلحت گرایی را کنار بگذاریم خطاب به کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر افزود: در هیچ شرایطی مصلحت را بر عدالت ترجیح ندهیم و عدالت در راس امور قرار گیرد.

\n\n

بحرانی افزود: با افراد کارچاق کن و کسانی که قصد منحرف کردن مسیر قانونی پرونده ها در محاکم قضایی را داشته باشند بشدت برخورد خواهد شد چرا که حیثت دستگاه قضا و حفظ اعتماد عمومی نسبت به مجموعه دادگستری بر هر امری اولویت دارد.

\n\n

وی بااشاره به ضرورت تقویت نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان دستگاه قضایی یادآورشد: قضات در رسیدگی به پرونده های مربوط به مسایل مالی و جرایم غیر عمد با جامع نگری و فرصت سازی برای ورود ستاد دیه زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر