جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۳۵۱
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در این شهرستان گفت: سرم به اندازه مورد نیاز در شهرستان دیر موجود است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد آخوندی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر با اشاره به شروع پیک ششم کرونا اظهار داشت: پس از چند ماه روند نزولی موارد ابتلاء به بیماری کووید ۱۹، متأسفانه در این ماه با افزایش موارد ابتلاء به بیماری مواجه شدیم که سویه غالب نیز ویروس امیکرون است.

وی گفت: با افزایش موارد ابتلاء شهروندان به بیماری، تعداد مراجعات بیماران به مراکز خدمات جامع سلامت، مطب پزشکان بخش خصوصی و بیمارستان چهار برابر شده که به تبع آن تجویز دارو به ویژه سرم نیز روند افزایشی داشته است.

وی افزود: کمبود دارویی به دلیل افزایش تعداد بیماران دور از انتظار نیست اما با تلاشی که صورت گرفت است داروی مورد نیاز و سرم تأمین شده است و در حال حاضر به اندازه مورد نیاز در شهرستان دیر موجود است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت: واکسیناسیون نقش مؤثری در کاهش مرگ و میرهای کرونایی داشته لذا توصیه مؤکد ما بر انجام واکسیناسیون کرونا توسط شهروندان عزیز است.

وی اضافه کرد: شهروندان استقبال خوبی از واکسیناسیون همگانی کرونا در شهرستان دیر داشته‌اند و انتظار می‌رود نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود سریع‌تر اقدام کنند.

تأمین دارو

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر نیز در این بازدید گفت: امروز به اتفاق رئیس شبکه بهداشت و درمان از داروخانه‌ها، مطب پزشکان بخش خصوصی، مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان امام هادی (ع) این شهرستان بازدید میدانی صورت گرفت که خوشبختانه کمبود سرم گزارش نشد و سرم به اندازه مورد نیاز در داروخانه‌ها موجود بود و پزشکان نیز شکایتی مبنی بر معطل ماندن نسخ تجویزی به دلیل کمبود دارو نداشتند.

مهران پوسه افزود: تلاش‌های خوبی در زمینه تأمین دارو در شهرستان دیر در جریان است و ان‌شاالله با استمرار این تلاش‌ها و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کمبود و تنش درارویی در شهرستان نباشیم.

وی ادامه داد: در این بازدید میدانی از بیمارستان، شاهد ارائه خدمات درمانی و سرم تراپی توسط کادر درمانی و پرستاران به بیماران بودیم و مراجعه کنندگان نیز از نحوه ارائه خدمات در بیمارستان رضایت داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر