يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
کد خبر: ۱۰۶۶۴۴
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۷

فکرشهر: مربی تیم ملی دوچرخه سواری ایران گفت: برای حضور در رقابت‌های جاده قهرمانی آسیا فروردین سال آینده به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان می رویم در حالی که دوچرخه به‌روز نداریم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، افزود: مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی آسیا قرار است در فروردین ماه سال آینده به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شود و بر همین اساس تیم ملی ایران نیز در این رقابت ها حضور خواهد داشت. سال هاست در دوچرخه سواری از مدال دور بوده ایم و امیدواریم در این رقابت ها بتوانیم عملکرد خوبی را از خود نشان داده و بتوانیم نماینده شایسته ای برای جامعه دوچرخه سواری ایران باشیم.

وی ادامه داد:‌ تا این لحظه و بر اساس آخرین تصمیمی که گرفته شده در رده سنی بزرگسالان ۴، امیدها ۳ و جوانان یک ورزشکار را به تاجیکستان اعزام خواهیم کرد. مسابقات از ۴ تا ۹ فروردین ماه در دوشنبه برگزار می شود و با توجه به رقبایی که در این مسابقات خواهیم داشت تمام تلاشمان را می کنیم تا به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: آخرین اردوی ما در جزیره کیش و حدود ۱۲ روز پیش بود، ‌ آنچه من از رکاب زنان کشورمان دیدم امیدوار کننده بود و بچه ها با تمام توان در خدمت تیم بودند. به دلیل کرونا حدود ۲ سال است در هیچ رویدادی به میدان نرفته ایم و این شرایط کار را سخت می کند اما ناامید نمی شویم و تلاشمان را خواهیم کرد.

حقی با اشاره به شرایط تیم امید کشورمان تاکید کرد: یکی از بهترین تیم های رده سنی امید را در اختیار داریم و به نظرم باید به آینده امیدوار بود. در تیم ملی کنونی همه کادر فنی و نفرات با انگیزه و بر اساس عشق و علاقه ای که به دوچرخه سواری دارند کار می کنند و این مساله می تواند یک عامل انگیزشی برای موفقیت باشد. نه تنها من بلکه سایر اعضای کادر فنی نیز بدون دریافت مبلغ و چشمداشتی کار می کنیم چرا که زندگی ما با دوچرخه سواری عجین شده و می خواهیم با خرد جمعی و کمک همدیگر دوچرخه سواری به روزهای خوب بازگردانیم.

قهرمان اسبق دوچرخه سواری ایران تصریح کرد: واقعا نمی توان پیش بینی کرد چرا که در یک مسابقه اتفاقات مختلفی امکان دارد روی دهد اما به نظرم می توان امیدوار بود. در رده سنی بزرگسالان ورزشکاران ما در رشته های تایم تریل تیمی، تایم تریل انفرادی و استقامت و در رده سنی امید و جوانان نیز در رشته های تایم تریل انفرادی و استقامت به مصاف رقبای خود می رویم و باید دید در نهایت چه نتایجی رقم خواهد خورد.

وی در مورد اردوی ترکیه ملی پوشان یادآور شد: ۱۲ اسفندماه راهی ترکیه می شویم تا روند آماده سازی خود را دنبال کنیم، ‌ از اول فروردین ماه سال آینده نیز از ترکیه به دوشنبه خواهیم رفت تا خودمان را به محل برگزاری رقابت های جاده قهرمانی آسیا برسانیم. البته مشکلاتی داریم که به بحث سخت افزاری کار باز می گردد و متاسفانه دوچرخه هایی که برای حضور در این سطح از بازی ها باشد را نداریم.

حقی در پاسخ به این سئوال که چه تیم هایی در آسیا می توانند به فکر افتخار و سکو باشند، گفت: در رقابت های جاده قزاقستان و ازبکستان خوب هستند اما سایر تیم های آسیایی نیز به شدت در حال تمرین و ارتقای خود هستند. تیم هایی ماند ژاپن، کره و حتی هند و امارات به خوبی کار می کنند و می توانند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند. روزی قهرمانان این کشورها آرزو داشتند با ورزشکاران کشورمان عکس یادگاری بگیرند اما امروز برای ما حریف شده اند و ادعای قهرمانی دارند.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری تصریح کرد: شرایط فدراسیون در این روزها خوب نیست، با آنکه سرپرست فدراسیون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به هر شکل ممکن این روزهای سخت بگذرد اما باید واقع بین بود، من از هاشم کندی قدردانی می کنم که در این شرایط سخت پای کار ایستاده و می بینم که شبانه روز در تلاش است اما در تجهیزات مشکل داریم و باید بگویم که چرخ تایم تریل یک دست نداریم تا در مسابقات از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تکنولوژی در حال رشد و توسعه است و هر روز علم نکته جدیدی را به ارمغان می آورد، واقعا نیاز است دوچرخه سواری به روز شود. اگر همین دوچرخه هایی که تیم های آسیایی در اختیار دارند را به ورزشکاران ما بدهند خواهیم دید چه نتایج و رکوردهایی به دست می آید. روزی بود که دوچرخه سواری پول داشت، ‌تیم های خوبی بودند و اسپانسرها هم حمایت های مناسبی از دوچرخه سواری داشتند اما امروز این شرایط نیست.  

حقی از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی الپیک خواست تا به این رشته توجهی خاصی داشته باشند. وی با اذعان به این نکته که به دلیل عدم کسب مدال از سوی رکاب زنان کشورمان در طی سالیان گذشته این حق را به آنها می دهم که حمایت های همه جانبه نداشته باشند گفت: بدون شک با کسب مدال در رویدادهای آتی این حس دوباره تقویت می شود که دوچرخه سواری می تواند افتخارآفرین باشد و ما هم تلاش می کنیم تا هر چه زودتر این مهم محقق شود.

 
 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر