چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۶۹۰
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: مدیر کل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: به دنبال نهادینه شدن شهردارى کم هزینه و پرهیز از شهرفروشی هستیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، هوشنگ رستم‌پور شهیدی گفت: مدیریت هزینه و صرفه جویی شهردارى‌ها ضروری است و به همین علت به دنبال اصلاح روند‌ها و نهادینه شدن شهردارى کم هزینه و پرهیز از شهرفروشی هستیم.

وی افزود: شهرداران و شوراهاى اسلامى باید راهکار‌های مناسبی برای کاهش هزینه‌ها جستجو کنند.

مدیر کل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر معتقد است، کاهش هزینه تهدید نیست بلکه فرصتی است که ظرفیت‌های ناشناخته شهرداری در مسیر حذف اتلاف‌ها و مدیریت بهینه منابع و بهبود و بهینه سازی فعال شود.

رستم‌پور شهیدی گفت: از جمله عوامل موثر بر کاهش هزینه‌ها می‌توان به تغییر نگرش مدیران شهری یا شناخت دارایی‌های قابلیت‌ساز و استفاده از آن و ارزش آفرین کردن سرمایه‌ها اشاره کرد.

 وی افزود: در دوره گذشته گران‌سازی در مجموعه مدیریت شهری استان صورت گرفته است در حالی که باید تعادل بین منابع و درآمد ایجاد می‌شد که در حال حاضر هزینه‌های مازاد را باید استخراج کرد و طرح‌های غیر ضرور را کنار بگذاریم.

مدیر کل دفتر شهری و شورا‌های استانداری بوشهر بیان کرد: نباید هزینه اضافی به شهر و شهروندان تحمیل کنیم. باید صرفه و صلاح شهروندان در نظر گرفته شود و به شهر و شهرداری هزینه اضافی وارد نکنیم.

رستم‌پور شهیدی گفت: شهرداری باید به این سمت حرکت کند که همه هزینه‌های اجرایی شهر را از عوارض دریافتی و به طور مستقیم از مردم تامین نکند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر