سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۹۱۹
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: میدان دادن به کسانی که درعرصه فرهنگ و هنر نام و نشان و تجربه‌ای دارند می‌تواند این سرمایه را افزایش دهد و هم افزایی ایجادکند.

به گزارش فکرشهر از  مهر، عبدالکریم جمیری عصر سه شنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: فرهنگ یکی از موضوعات مهم و اساسی جامعه است، هر آنچه ما داریم در نتیجه فرهنگ دینی و ملی ماست که در قالب انقلاب اسلامی به منصه ظهور درآمد.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه فرهنگ ما کم کاری‌های جدی داشته‌ایم و از طرف دیگر دشمنان ما در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کردند، پروژه تعریف کردند و با غفلت ما، شرایط به گونه‌ای که امروز مشاهده می‌کنیم رقم خورده است.

وی گفت: ماییم و نظام و انقلاب، نباید در برابر توطئه‌های دشمنان ناامید و بی تفاوت و منفعل باشیم، همه ما موظفیم بر اساس منویات مقام معظم رهبری وظیفه خود را بشناسیم و با توجه کاستی‌ها در حوزه فرهنگ کار جهادی انجام دهیم.

جمیری بیان کرد: با انجام کار اثرگذار در حوزه فرهنگ نیازمند نرم افزار و سخت افزار مناسب است، ولی با توجه به محدودیت‌ها و شرایط اقتصادی فعلی باید با برنامه ریزی مناسب از کمترین داشته‌ها بیشترین بهره برداری را کرد

وی تصریح کرد: ما هم به سهم خود و با تمام توان در میدان هستیم تا خواسته‌ها و مشکلات و معضلات فرهنگ و ارشاد اسلامی را در سطح ملی پیگیری کنیم

وی ادامه داد: به دلیل عدم وجود نگرش انقلابی در دولت سابق، مجموعه فرهنگ و ارشاد دچار روزمرگی شده و مسائل فرهنگی و ارزشی مغفول مانده است، تغییر وضع موجود نیازمند تحول جهشی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در استان نیروهای صاحب نظر، با تجربه و خوش فکر زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارند که متأسفانه با رفتارهای ناپسند گذشتگان مورد بی مهری قرار گرفته‌اند و اگر به آنها توجه شود می‌توانند تأثیر گذار واقع شوند.

وی گفت: میدان دادن به کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر نام و نشان و تجربه‌ای دارند می‌تواند این سرمایه را افزایش دهد و هم افزایی ایجاد کند تا کار شما راحت تر جلو رود.

وی خاطرنشان کرد: باید با چارچوب مشخص، همه عقاید و سلایق را در نظر گرفت، نباید این گونه به نظر برسد که یک نگاه خاص در حال حاکم شدن است و میان برخی سلایق و افراد برشی ایجاد می‌کند.

جمیری بیان کرد: برای هر برنامه و کاری که قرار است انجام پذیرد پیوست فرهنگی وجود داشته باشد که ببینم در حال انجام چه کاری هستیم و اثر آن در زندگی مردم چه می‌تواند باشد و صرف انجام کار نمی‌تواند برای ما موضوعیت داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان بوشهر به نسبت جمعیت یکی از رتبه‌های برتر کشور در عرصه فضای مجازی را دارد و باید از این ظرفیت برای انجام کارهای فرهنگی اثرگذار استفاده کرد.

وی گفت: برخی افراد در ادوار گذشته نه اینکه نمی‌توانستند بلکه نمی‌خواستند کاری انجام شود، اکنون این اراده، اعتقاد و باور به انجام کار وجود دارد و ما هم به سهم خود در هر جایی که بتوانیم کمک می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر