جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۹۴۶
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۶

فکرشهر: چهار محصول فناورانه و دانش‌بنیان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، دریایی و درمانی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس روز چهارشنبه به نقل از دکترحسن حبیبی رئیس این پارک  اعلام کرد: این طرح‌ها شامل دارو رسان هوشمند، اگزوزوم درمانی، آنالایزر اکسیژن و اینترفیس دریایی است.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خلیج فارس و مراکز رشد فعالیت می‌کنند.

 حبیبی یادآورشد: پارک علم و فناوری خلیج فارس با تکیه بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان و با توسعه مراکز رشد و نوآوری، پشتیبانی و حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایده‌های نوین برای توسعه علمی و فناوری، تجاری‌سازی دانش، توسعه اقتصادی و زیست بوم نوآوری استان تلاش می‌کند.

وی یکی از حوزه‌های فعال در پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر را زیست فناوری دریایی برشمرد و افزود: محصولات زیست فناوری دریایی کاربردهای مختلفی در زندگی انسان دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پارک علم و فناوری استان بوشهر جز ۵ استانی است که منطقه ویژه فناوری در آن ایجاد شده است.

علی خیرالدین با بیان اینکه با توجه به مصوبات اخیر پیشنهاد می‌شود مناطق ویژه فناوری دارای ۵ پهنه فناوری باشند افزود: بوشهر در این زمینه پیش‌قدم است که با بررسی‌های انجام شده مجوز پهنه فناوری یا بندر فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می شود.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر جز پارک‌های بسیار خوب و با سابقه وزارت علوم است که کارهای بزرگی در مجموعه این پارک اجرا شده است.

خیرالدین افزود: در ۱۵۰ شرکت مستقر در این پارک بیش از ۱۳۰۰ اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر گفت: بزرگترین مزرعه کشت جلبک دریایی کشور در پارک علم و فناوری خلیج‌فارس ایجاد شده و با کارخانه‌ای که احداث شده به خوبی جلبک به محصول تبدیل شده و اشتغال روستایی هم فراهم کرده است.

خیرالدین افزود: در این پارک طرح‌های کشتی کانتینری، بارج و سازه‌های دریایی در حال اجرا است که نشان از توانمندی بالای این شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر