جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۹۹۸
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دولت با رعایت صلاح ملت و دعوت به خیر و حقوق اداری و قضایی ، صیانت از حقوق شهروندی، آزادی، حفظ بهداشت روانی جامعه و تعادل بین عبور و مرور را فراهم آورده و مردم باید برای دفاع از حقوق خود آموزش ببینند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد تقی ایرانی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان بوشهر اعلام کرد: حاکمیت با فراهم آوردن امنیت برای مردم حق خود را بر آنها  ادا کرده و مردم باید نسبت به این حقوق بیعت کنند.

وی اضافه کرد: ارزش‌های جامعه اسلامی قانون است و باید رعایت شود و اگر کسی قوانین را رعایت نکند در دنیا و آخرت مکافات آن را می‌بیند.

ایرانی با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن گفت: پس از انقلاب اسلامی همواره شاهد هجوم دشمن به حقوق ملت هستیم و با وجود شبیخون فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب دستاورد و قوانین خوبی در کشور اجرا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر باتأکید بر اینکه همیشه حاکمیت‌ها به نفع مردم عقب‌نشینی کرده‌اند و حق را به مردم می‌دهند ادامه داد: حاکمیت حقوق شهروندی را به مردم ابلاغ کرده که بگوید مردم از من بخواهید که حقوق شما را رعایت کنم و قانون‌گذار حقوقی را برای ما تعریف کرده و مردم در هر سیستمی و دستگاهی باید آموزش ببینند که قانون را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: همه مسئولان بویژه مدیران حوزه فرهنگی وظیفه دارند در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب منطبق با اهداف دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور گام بردارند.

سید عباس موسوی‌نژاد افزود: عین سیاست‌ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی و احصا شاخص‌های دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به‌صورت مدون و مکتوب به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این استان و دبیرخانه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اعلام شود.

وی با بیان اینکه در بررسی آسیب‌های اجتماعی امروز مساله تحکیم خانواده موضوعی حائز اهمیت است گفت: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ترویج و اشاعه فرهنگ بومی و آگاهی از حقوق شهروندی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

موسوی‌نژاد بر برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به‌منظور هم‌اندیشی، آسیب‌شناسی و دستیابی به راهکارهای انضباط اداری و ترویج قانون‌گرایی و پیشگیری از تخلفات و فساد اداری تأکید کرد.

وی گفت: همه مسئولان بویژه مسئولان فرهنگی وظیفه دارند در این مهم مشارکت همه جانبه داشته باشند تا با کار کارشناسی شاهد مصونیت جامعه از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان از خدمات و حقوق شهروندی آنان توسط دستگاه‌های اجرایی به فراخور وظایف و در چارچوب قوانین با بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، تبلیغات شهری و دیگر ظرفیت‌ها انجام گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر