پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۷۱۶۹
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دشتی مهد فرهنگ، علم و ادب بوده و است و این مهم در استان به عنوان یک شاخص شناخته می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز شنبه در دیدار با امام جمعه خورموج، افزود: تعامل و هم‌اندیشی با استفاده از رهنمودهای عالمانه امامان جمعه این شهرستان می‌تواند علاوه بر حل مشکلات، فعالیت در مسیر را هموار و حرکت رو به جلو را سرعت بخشد. 

وی حوزه فرهنگ را مساله و موضوع روز جامعه دانست و افزود: جامعه نیازمند ارتقاء این حوزه است و برای تحقق این مهم باید با ترویج مناسب و اصولی به بهترین شکل ممکن زمینه گسترش آن را فراهم کرد که این موضوع در دستور کار است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اضافه کرد: بر خود واجب دانستم که با حضور در شهرستان دشتی در محضر امام جمعه دشتی باشم و در راستای توسعه حوزه فرهنگ و هنر مشورت کنم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی هم افزایی و ایجاد فضایی آرام برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تحقق اهداف سازمانی است.

افروغ ادامه داد: احترام و تکریم ارباب‌رجوع، تعهدکاری، تسهیل در امور براساس قانون‌مداری از جمله نکات و مولفه‌های مهم برای موفقیت در عرصه کاری است که کارکنان و متولیان فرهنگی باید به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.  

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همدلی یکدیگر در رفع مشکلات، تلاش و بهترین راندمان را در ریل خروجی قرار دهیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: یکی از اهداف ما در سفر به شهرستان‌ها استماع و بهره گیری از دیدگاه‌ها و نظرات همکاران شهرستانی و برطرف کردن موانع برای فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح شهرستان‌ها است.

افروغ اظهار امیدواری کرد با همکاری و انسجام بتوانیم بیش از گذشته در تحقق اهداف سازمان و ارتقاء سطح فرهنگ و هنر قدم برداریم. 

امام جمعه خورموج هم در این دیدار گفت: فرهنگ و هنر حوزه‌ای تاثیرگذار در تمام جوامع بشری است و استفاده از آن برای پیشرفت ضروری است.

حجت السلام علی زاهد دوست افزود: شهرستان دشتی دارای ظرفیت متعددی در حوزه فرهنگ و هنر است و می‌توان از این مهم در رشد و توسعه استان نیز بهره برد. 

وی اظهار امیدواری کرد با حضور مدیرکل جوان و انقلابی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و هنر باشیم. 

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در این نشست اظهار داشت: فرهنگ و هنر حوزه خاص و ویژه‌ در جامعه است که توجه به این حوزه موجب رشد و شکوفایی دیگر بخش‌ها می‌شود. 

حمید زارعی بیان کرد: امروز اگر موفقیت‌هایی در حوزه کتاب خوانی، باشگاه‌های کتاب خوانی و سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری بدست آمده، حاصل اتحاد و همدلی همه مسئولین فرهنگی شهرستان دشتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر