پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دولت ریاض از سفارتخانه های خود در پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان درخواست نموده تا با استخدام مزدور، اعزام آنها به استانبول و ریاض را برنامه ریزی نمایند.\n\nبه گزارش فکرشهر، سلام خبر با اعلام این خبر در ادامه می‌نویسد: پس از تهاجم عربستان به یمن به همراه 9 کشور دیگر تا کنون از تسلط انصارلله و ارتش بر مراکز حاکمیتی یمن کاسته نشده است و آنچه سعودی ها حاصل نموده اند کشتار زنان، کودکان و مردم عادی بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: دولت ریاض از سفارتخانه های خود در پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان درخواست نموده تا با استخدام مزدور، اعزام آنها به استانبول و ریاض را برنامه ریزی نمایند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سلام خبر با اعلام این خبر در ادامه می‌نویسد: پس از تهاجم عربستان به یمن به همراه 9 کشور دیگر تا کنون از تسلط انصارلله و ارتش بر مراکز حاکمیتی یمن کاسته نشده است و آنچه سعودی ها حاصل نموده اند کشتار زنان، کودکان و مردم عادی بوده است.

\n\n

تهاجم زمینی ادامه ناکامی عملیات موسوم به "طوفان قاطع" را دامن زده است. از این روی دولت ریاض از سفارتخانه های خود در پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان درخواست نموده تا با استخدام مزدور، اعزام آنها به استانبول و ریاض را برنامه ریزی نمایند.

\n\n

عربستان سعودی قصد دارد با استفاده از یکصد هزار نیروی مزدور اعم از عناصر داعش و سایر گروه های تکفیری موجود در سوریه و عراق نیرویی زمینی تشکیل داده و عملیات زمینی در یمن را آغاز نماید. این طراحی علیرغم مخالفت برخی جناح های داخلی آل سعود صورت گرفته است.

\n\n

کارشناسان نظامی اعتقاد دارند تشکیل چنین نیرویی برای انجام عملیات های زمینی وقت گیر و هزینه بر می باشد.

\n\n

باید دید در روزها و ماه های آتی تحولات در یمن چگونه رقم خواه خورد؛ گر چه برخی منابع نزدیک به پادشاه سعودی می گویند وی به دنبال برون رفت آبرومندانه ای از این بحران خود ساخته است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر