پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۲۷۱
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از گسترش آموزشگاه‌های مهارتی در استان خبر داد و گفت: آموزش‌های مهارتی در عرصه هنری در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دوراهکی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح آموزشگاه مهارتی در بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و برنامه‌های مهمی در این راستا داریم.

وی اضافه کرد: توان و بضاعت دولت برای برآورده کردن نیازهای آموزشی و مهارتی متقاضیان و جویندگان کار محدود است و با گسترش آموزشگاه‌های آزاد می‌توانیم این خلاء را پر کنیم و فرهنگ مهارت را در جامعه توسعه ببخشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: در دوره جدید بناست متقاضیان واجد شرایط راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در کمترین زمان ممکن مجوز فعالیت دریافت کنند.

دراهکی از وجود ۲۱۰ آموزشگاه آزاد در استان بوشهر خبر داد و گفت: این آموزشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف فنی، صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و کشاورزی مشغول فعالیت هستند و همچنین ۱۶ آموزشگاه دیگر نیز در حال طی کردن مراحل قانونی برای صدور مجوز هستند.

وی با بیان اینکه هرچه حوزه‌های فنی ما بیشتر باشد میزان خدمت رسانی به مردم بیشتر می‌شود، تاکید کرد: به دنبال جریان سازی مهارت هستیم تا مهارت جز سبد خانواده‌ها شود و تلاش می‌شود مسیر را از سمت مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از تلاش برای کشف، رشد و ارتقای استعدادهای هنری در استان خبر داد و بیان کرد: در این هفته سه آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در رشته مراقبت و زیبایی و هنرهای تجسمی در استان بوشهر به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری بخش خصوصی، جامعه را در رسیدن به درجه مورد قبول فرهنگی و هنری بی نیاز می‌کند، تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد مهارتی بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه آموزش‌های حوزه مهارت به شمار می‌روند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر