دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۳۱۸
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر از توسعه روابط ایران و قطر خبر داد و گفت: ۷۰ درصد کل صادرات ایران به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، جواد لقمان زاده عصر دوشنبه در نشست شورای اداری گناوه با دستورکار تکریم و معارفه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه و بخشدار بخش ریگ شهرستان، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به کشور قطر اظهار داشت: با توجه به اینکه همواره در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اسلامی را شاهد بودیم یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها و کاهش تحریم‌ها، افزایش ارتباط با دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر افزود: کشورهای همسایه ایران از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند و سیاست دولت سیزدهم بر پایه این قرار گرفته که سیاست خارجی را با کشورهای همسایه توسعه دهد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌هایی که تنش سیاسی بین قطر و عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر وجود داشت همواره سیاست خارجی خود را بر حمایت قابل توجه از قطر قرار داد و در زمینه تأمین اقلام و کالاهای اساسی کمک شایانی به قطر داشت.

وی گفت: سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به کشور قطر می‌تواند ایجادکننده گشایش‌های اقتصادی برای تجار دو کشور به خصوص برای استان بوشهر باشد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کل صادرات ایران به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود گفت: می‌توان از ظرفیت‌های موجود، خط دریایی مشترک بین بنادر این استان و قطر و یا خطوط منظم هوایی برای تماشای مسابقات جام جهانی با توجه به میزبانی قطر ایجاد کرد.

ایجاد تحول در روابط ایران و قطر

لقمان زاده ادامه داد: با توجه به میزبانی قطر در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، این کشور نیازمند محصولات کشاورزی و غذایی استان بوشهر است و می‌توان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی بوشهر، عضو اتاق مشترک ایران و قطر است که سفر رئیس جمهور می‌تواند برای این استان ظرفیت سازی و تحول ایجاد کند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری بوشهر گفت: دولت سیزدهم دو محور اساسی را در سیاست خارجی خود به طور جدی پیگیری می‌کند که نگاه آسیایی و بهبود روابط با قدرت‌های سیاسی و احیای و بهبود روابط با همسایگان است.

وی گفت: در نتیجه سفر رئیس جمهور می‌تواند در پیشبرد اهداف منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی داشته باشد.

وی برای و گفت: با پیشنهاد فرماندار شهرستان و تأیید استاندار بوشهر، معاون جدید فرمانداری و بخشدار ریگ در این جلسه معارفه می‌شوند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری بوشهر از تلاش و زحمات معاون برنامه ریزی و توسعه سابق فرمانداری گناوه و بخشدار سابق ریگ قدردانی و برای دو مسئول جدید در این حوزه‌ها آرزوی توفیق کرد.

در پایان این نشست، احمد لیراوی به عنوان سرپرست جدید معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه و ضرغام محمدی به عنوان بخشدار جدید ریگ و لیلا دولت خواه نیز به سمت مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده معرفی شدند و از زحمات حسین امیری معاونت سابق برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و محمدحسن بازویی بخشدار سابق بخش ریگ تقدیر شد.

نظرات بینندگان
فرامرز
|
-
|
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۹
سلام بسيار عالي اميواريم كل كشور به تتاسب جمعيت و امكانات موجودش اد اين ثروت سرشار سهمي داشته باشه مخصوص خود استان كه ميزبان صادرات و استان گازي كشور و جزيره زيباي خارك را در خود جا داده است 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر