سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: براساس سیاست وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه استقرار دبیرخانه روز ملی خلیج فارس بین استان های مرزی با این آبراه متغیر خواهد بود.\n\nبه گزارش فکرشهر، دکتر حمیده ماحوزی افزود: هرچند متولی اصلی برگزاری روز ملی خلیج فارس وزارت امور خارجه است اما سیاست گذاری و برنامه ریزی انجام این رخداد ملی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۵
جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: براساس سیاست وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه استقرار دبیرخانه روز ملی خلیج فارس بین استان های مرزی با این آبراه متغیر خواهد بود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر حمیده ماحوزی افزود: هرچند متولی اصلی برگزاری روز ملی خلیج فارس وزارت امور خارجه است اما سیاست گذاری و برنامه ریزی انجام این رخداد ملی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و اجرایی می شود.

\n\n

وی یادآورشد: درهمین راستا درنشستی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از معاونان وزیر امورخارجه برگزار شد مقرر شده است تا اطلاع ثانوی دبیرخانه روز ملی خلیج فارس هر ساله در یکی از استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مستقر و آیین هایی در سطح ملی برگزار شود.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: براساس مصوبه نشست یادشده که پارسال برگزار شد هر استانی که در سال 93 بهترین برنامه را در روز ملی خلیج فارس برگزار کند به عنوان محل دبیرخانه بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در سالجاری تعیین می شود.

\n\n

ماحوزی گفت: در همین راستا استان بوشهر پارسال افزون بر برگزاری باشکوه روز ملی خلیج فارس، در نمایشگاه کتاب تهران نیز با برپایی غرفه ای در قالب برنامه های متنوع با رونمایی از دو جلد کتاب مربوط به خلیج فارس ، رونمایی از کتیبه ایلامی ها ، استان شناسی با محوریت خلیج فارس این استان خوش درخشید و توانست میزبانی دبیرخانه روز ملی خلیج فارس را به خود اختصاص دهد.

\n\n

وی افزود: در دولت گذشته توسط معاون رییس جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محل دبیرخانه روز ملی خلیج فارس در بوشهر تعیین شده بود درحالی که همزمان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز محل استقرار دبیرخانه این روز استان هرمزگان تعیین شده بود.

\n\n

این مقام مسوول با بیان این که دوگانگی یادشده مشکلاتی ایجاد کرده بود اظهارداشت: هرچند سابقه استعمار ستیزی، وجود دانشگاه و رشته خلیج فارس پژوهشی، تنوع اسناد و تالیف کتاب های متعدد در حوزه خلیج فارس در استان بوشهر حقانیت این استان را برای استقرار دایمی دبیرخانه روز ملی خلیج فارس بیان می کند اما براساس سیاست گذاری انجام شده برنامه های این مناسبت هرساله به میزبانی یکی از استان های یادشده خواهد بود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: در همین راستا امسال دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و نفت، دکتر ابتکار معاون رییس جمهوری، معاونان وزارت امور خارجه و دو سخنران از اعضای هیات علمی دانشگاههای تهران در بوشهر برگزار می شود.

\n\n

در 22 تیرماه 1384، هیات دولت مصوبه ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال ، “روز ملی خلیج فارس” خواهد بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر