سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۵۱۸
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تاریخ مبارزه ملت ایران علیه استعمار کهنه و امپریالیسم جهانی برگ زرینی از آزادیخواهی و ظلم‌ستیزی در میان کشورهای دنیا است و به طور قطع نام مردم بوشهر و دلیران تنگستان در صدر آزادگان استعمار ستیز به نیکی می‌درخشد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمد تقی ایرانی در مراسم سالروز میلاد سردار مبارزه با استعمار انگلیس شهید رئیسعلی دلواری افزود: سالروز میلاد سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری به روز دلوار نام‌گذاری شده است تا هر ساله جایگاه این سردار و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تبیین و معرفی شود.

وی بیان کرد: سردار شهید رئیسعلی دلواری با معرفت دینی در کنار شجاعت، شهامت و شرافت از او چهره ملی ساخت که با رشادت وصف‌ناپذیر خود با دست خالی ولی با توکل به خدا و ایمان توانست با بسیج نیروی مردمی در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح استعمار انگلیس بایستد و آنان را شکست داده و وادار به عقب‌نشینی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر شهدا را ستاره‌های آسمان عزت و افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: در این میان سردارانی چون سورنا در مقابل روم در دوران باستان در مقابل لشکر غاصب اسکندر ایستاد و امام قلی‌خان پرتقالی‌ها را از بندر عباس اخراج کرد و ستارخان، باقرخان، میرزا کوچک جنگلی و نادر مهدوی ستاره‌ها و سردارانی هستند که مردم ایران به آنان افتخار می‌کند.

وی افزود: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اوج عزت ایران اسلامی و محبوب مظلومان لبنان، فلسطین، سوریه، یمن و عراق است که توانست هیمنه آمریکا را شکست دهد و امنیت کشورهای اسلامی را با از بین بردن داعش و تروریست‌های بین‌المللی تأمین کرد.

 ایرانی، با تأکید بر توجه به جهاد تبیین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین نسبت به نفوذی‌های داخلی که سرسپرده دشمن هستند بارها هشدار داده است و چهره منافقان و خائنان به ملت را معرفی کردند.

وی زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا را مهمترین وظیفه نسل امروز دانست و تصریح کرد: تا هنگامی که آرمان‌ها و ارزش‌های والای شهدا حفظ شود و راه شهدا ادامه یابد، دشمن قدرت تهدید نخواهد داشت و این مهم با وحدت ملی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تحقق می یابد.

رئیسعلی دلواری یکی از هزاران نام آوران این سرزمین است که در جنگ جهانی اول، هدایت قیام مردم جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای انگلیس را بر عهده داشت و با مجاهدت و رهبری خود و در راستای حفاظت از ایران موجب شکست نیروهای انگلیسی‌ شد و در این راه جان خود را از دست داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر