دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: گروهی از مردم استان سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی کارزاری خواستار حذف بند "ت" تبصره "یک" ماده "یک" قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شدند.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، در متن این کارزار که خطاب به رئیس مجلس، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته شده و بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«پیرو انتشار دفترچه راهنمای نهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور(سال ۱۴۰۰) و اعلام نیاز چهارده دستگاه اجرایی به نیروی انسانی، فرصت بسیار مناسبی برای استان‌های محرومی چون سیستان و بلوچستان برای جبران کمبود نیروی انسانی است.

متأسفانه طبق بند "ت" تبصره "یک" ماده "یک" قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، که بیان می‌دارد اعطای همه امتیازات و تسهیلات این قانون مشروط بر آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲/۵ نباشد، استان سیستان و بلوچستان (تنها استان در کشور) از امتیازات ماده ۱۵ و ۵۹ ماده دیگر این قانون محروم مانده است.

ما مردم استان سیستان و بلوچستان معترض به بند "ت" تبصره "یک" ماده "یک" این قانون هستیم و آن را مصداق تبعیض اجتماعی در حق خود می‌دانیم و خواستار حذف تبصره بند و تبصره نامبرده از متن این قانون و اعمال روش‌های قانونی از طرف مجلس هستیم.»

این کارزار تا تاریخ یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/30506) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر