جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۷۸۵
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از کمبود ۶۱۰ مربی پرورشی و مشاور در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود حقدوست ظهر دوشنبه به مناسبت هفته امور تربیتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد کمبود ۲۹۶ مربی پرورشی و ۳۱۴ مشاور در استان بوشهر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر هزار و ۳۵۰ مربی و معاون پرورشی و ۲۰۰ مشاور در مدارس استان بوشهر حضور دارند افزود: تلاش شده کمبود نیروی انسانی در بخش معاون پرورشی مدارس با اضافه تدریس همکاران جبران شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: به دلیل کمبود نیروی مشاور در زمان حاضر این نیروها تنها در مقطع متوسطه اول مشغول به فعالیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود با تأمین نیرو در آزمون استخدامی پیش رو که ۴۹ مربی پرورشی و ۲۴ مشاور به استخدام این اداره کل در می‌آیند، بتوانیم برای بخشی از مقطع ابتدایی و متوسطه دوم نیز مشاور داشته باشیم.

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه از مهر تا بهمن‌ماه امسال ۵۸۲ یادواره شهید با عنوان لاله‌های روشن در مدارس استان بوشهر برگزار شده است اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار است نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در بوشهر برگزار شود.

وی از واگذاری مسئولیت پنج دبیرخانه کشوری به آموزش‌وپرورش استان بوشهر خبر داد و افزود: امسال مسئولیت پنج دبیرخانه کشوری در بخش تولید محتوای فضای مجازی و شورای هماهنگی مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، گروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و دبیرخانه الگوهای برتر تدریس درس تفکر به معاونت پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر واگذار شد و همچنین دبیرخانه کشوری مفلحون و دبیرخانه یاریگران زندگی نیز به استان بوشهر واگذار شده است.

راه‌اندازی خط ملی نماد (۱۵۷۰) در استان بوشهر

حقدوست درباره خط ۱۵۷۰ گفت: این خط به‌منظور سازمان‌دهی و ساماندهی ارائه خدمات بهنگام در فوریت‌های روانی - اجتماعی دانش‌آموزان به‌عنوان بخشی مهم از برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است.

وی هدف از راه‌اندازی خط ۱۵۷۰ را روان‌سازی در دسترسی سریع و به‌موقع دانش‌آموزان، کارکنان و اولیا به خدمات راهنمایی، مشاوره تخصصی، روان‌شناختی و مددکاری اجتماعی، واکنش سریع در فوریت‌های روانی - اجتماعی، شبکه‌سازی ظرفیت‌های مشاور، پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های روانی - اجتماعی عنوان کرد.

حقدوست گفت: خط ۱۵۷۰ از تیرماه امسال در استان بوشهر راه‌اندازی و تاکنون ۱۷۹ تماس با این خط گرفته‌شده که از این تعداد ۱۸ مورد مداخله اورژانسی بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تعداد ۱۳۴ هزار و ۳۸۷ دانش‌آموز در قالب ۸۱۱ مدرسه زیرپوشش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر