پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: با کمک و حمایت مردم ایران این ستاد سه هزارو 500 میلیارد ریال در زمینه باسازی عتبات عالیت در کشور عراق هزینه کرده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، مسعود شوشتری روز سه شنبه درگردهمایی مسوولان ستادهای بازسازی عتبات عالیایت استان های جنوبی کشور افزود: هم اکنون برنامه ستاد عتبات عالیات کشور توسعه حرم ها است که توسعه صحن حرم امام علی (ع) در نجف با نام صحن فاطمه زهرا (س) از جمله مهمترین پروژه های در دست اجراست.\n\nوی اضافه کرد: صحن فاطمه زهرا (س) درحرم امیرالمومنین (ع) 218 هزار مترمربع زیربنا دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۹
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: با کمک و حمایت مردم ایران این ستاد سه هزارو 500 میلیارد ریال در زمینه باسازی عتبات عالیت در کشور عراق هزینه کرده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسعود شوشتری روز سه شنبه درگردهمایی مسوولان ستادهای بازسازی عتبات عالیایت استان های جنوبی کشور افزود: هم اکنون برنامه ستاد عتبات عالیات کشور توسعه حرم ها است که توسعه صحن حرم امام علی (ع) در نجف با نام صحن فاطمه زهرا (س) از جمله مهمترین پروژه های در دست اجراست.

\n\n

وی اضافه کرد: صحن فاطمه زهرا (س) درحرم امیرالمومنین (ع) 218 هزار مترمربع زیربنا دارد.

\n\n

شوشتری اضافه کرد: برای اجرای این پروژه بیش از دوهزار میلیارد ریال هزینه شده که هم اکنون 50درصد پروژه انجام شده است.

\n\n

وی بیان کرد: هم اکنون بخش های نازک کاری و کارهای هنری پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف دردست اجراست و پیش بینی می شود در دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

\n\n

شوشتری اظهارکرد: با توجه به این که صحن امام علی (ع) کوچکترین صحن را در بین حرم ها دارد با اجرای پروژه صحن فاطمه زهرا (س) زمینه پذیرایی از زایران بیشتری فراهم می شود.

\n\n

وی گفت: توسعه صحن امام حسین (ع) با عنوان عقیله بنی هاشم از جمله پروژه های مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور است که اجرای آن در دو ماه آینده آغاز می شود.

\n\n

شوشتری افزود: صحن عقیله بنی هاشم درزمینی به مساحت چهارهکتار و600 مترمربع با زیربنای 160 هزار مترمربع در سه طبقه اجرا می شود.

\n\n

وی ترفیع گنبد امام حسین را از دیگر پروژه های در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات کشور عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه فنی و پیچیده به وسیله متخصصان ایرانی طراحی شده که با اجرای آن گنبد جدید روی گنبد کنونی که درسقفی بلند پنهان شده قرار می گیرد و 7.5متر به ارتفاع گنبد کنونی افزوده می شود. 

\n\n

شوشتری اضافه کرد: این پروژه درمدت دو سال باید اجرا شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: همچنین بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد (ع) با زیربنای 11 هزار مترمربع در کربلا به پایان رسیده و مجهز به همه امکانات مورد نیاز است.

\n\n

شوشتری گفت: این بیمارستان در ماه های رجب یا شعبان برای خدمات رسانی به زایران و مردم افتتاح می شود.

\n\n

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اضافه کرد: همچنین در شهر کاظمین نیز دو صحن امام رضا (ع) با زیربنای 50 هزار مترمربع در باب المراد و صحن امام زمان (عج) به مساحت 120 هزار مترمربع در باب القریش اجرا می شود.

\n\n

وی بیان کرد: در شهر سامرا نیز گنبد امامین العسکرین به مساحت یکهزار و 200 مترمربع به عنوان بزرگترین گنبد در عراق طلا کاری آن به پایان رسیده است.

\n\n

شوشتری گفت: همچنین ضریح و صندوقچه های خاتم کاری شده آنها نیز در استان قم ساخته شده که در صورت حل مسایل امنیتیی بزودی منتقل و این غربت و تنهایی در سامرا با نصب ضریح به پایان می رسد.

\n\n

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در این همایش گفت: کار ساخت دونیم ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) در استان بوشهر مراحل نهایی خود را طی می کند.

\n\n

عبدالرضا مطاف افزود: مراحل ساخت دو نیم ضریح خیمه گاه از جمله طراحی، نجاری، قلم زنی، خاتم کاری، مهر و ماسوره آن انجام شده و تنها طلاکاری تاج ضریح باقی مانده که باید در استانهای اصفهان یا قم انجام شود که درحال نهایی کردن کار هستیم.

\n\n

وی با بیان این که برای ساخت ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است اضافه کرد: تاکنون مردم استان بوشهر 25 میلیارد ریال وجه نقد و طلا به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کمک کرده اند.

\n\n

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: جهان آینده جهان اهل بیت (ع) است و بازسازی عتبات عالیات یک تدبیر الهی برای درخشش این ستارگان است.

\n\n

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: با احیای این بارگاه ها ضمن ایجاد محبت باعث انجام حرکت های آزادیبخش می شود.

\n\n

وی بیان کرد: کار مسوولان بازسازی عتبات عالیات نشان از نورانیت باطن آنان را دارد و زمینه سعادت در دنیا و شفاعت در آخرت فرهم می کند و جهاد در راه اهل بیت و کاری ماندگار است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر