پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۰۵
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهراز تعیین تکلیف دارایی‌های واحد تولیدی در جریان تملک یا تملک شده موسسات اعتباری خبر داد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی صمت، سید حسین حسینی افزود: با هدف تسهیل بازگشت بنگاه‌های تولیدی نیمه فعال و راکد که در ایفای تعهدات خود به شبکه بانکی با مشکل مواجه شده اند به مالکین قبلی، دستورالعمل تعیین‌تکلیف دارایی‌های واحد تولیدی در جریان تملک یا تملک شده موسسات اعتباری از طریق بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

وی گفت: بر اساس این دستور بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند در صورت ارائه درخواست مکتوب مالک قبلی مبنی بر واگذاری دارایی‌های واحد تولیدی که به تملک بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی درآمده است، دارایی‌های تملک شده را از طریق مذاکره به صورت نقدی یا اقساطی در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک به وی واگذار کنند.

حسینی افزود: در واگذاری به روش اقساطی، پرداخت حداقل ۱۰ درصد بدهی مالک قبلی به صورت نقدی ضروری است.

مچنین مدت بازپرداخت با در نظر گرفتن یک سال دوره تنفس، حداکثر ۵ سال است و اشخاصی که دارایی‌های واحد‌های تولیدی آن‌ها قبل از ابلاغ این دستورالعمل به تملک بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی درآمده است، مشروط به آنکه بیش از ۱۸ ماه از تملک آن دارایی‌ها سپری نشده باشد، حداکثر ۶ ماه از ابلاغ دستورالعمل فرصت دارند با ارائه درخواست خود به بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی از مزایای این دستورالعمل بهره‌مند شوند.

وی گفت: واحد‌های تولیدی استان بوشهر برای بهره مندی از این دستورالعمل، در صورت عدم همکاری از سوی بانک‌های عامل می‌توانند نسبت به درخواست خود از طریق دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مستقردر سازمان صمت اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر