پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۵۰۶
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: چهره‌های ماندگار، شهروند افتخاری و شهید شاخص بوشهر در سال ۱۴۰۰ چهارشنبه شب همزمان با ۱۸ اسفند روز بوشهر (سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت) با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسوولان استانی در تالار لیان این شهر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این آیین، عبدالرضا عبدالله زاده پیشکسوت قرآنی و منصور کبگانیان (دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور) به عنوان چهره‌های ماندگار بوشهر، خلبان پیشکسوت منوچهر شیرآقایی به عنوان شهروند افتخاری و شهید مفقود الاثر مجید بشکوه به عنوان شهید شاخص شهر بوشهر در سال ۱۴۰۰ معرفی و تجلیل شدند.

انتخاب این افراد براساس ارزیابی دبیرخانه بزرگداشت روز بوشهر صورت گرفته است که پیشنهاد اولیه از سوی دبیرخانه (متشکل از نخبگان و صاحب‌نظران) مطرح و در نهایت در صحن علنی شورای شهر بوشهر به تصویب رسیده است.

۱۸ اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نام‎‌گذاری شده و هر ساله در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این آیین گفت: ویژگی مشترک عبدالرضا عبدالله زاده پیشکسوت قرآنی و منصور کبگانیان (دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور) به عنوان چهره‌های ماندگار بوشهر، خلبان پیشکسوت منوچهر شیرآقایی به عنوان شهروند افتخاری و شهید مفقود الاثر مجید بشکوه به عنوان شهید شاخص شهر بوشهر در سال ۱۴۰۰  عاشقانه زندگی کردن است.

وی افزود: بوشهری‌ها  را باید با چهار خصلت هویتی دینی و دینداری، تلاش و کوشش به واسطه تاریخ ۶ هزار ساله، هویت عاشقی و کرامت اخلاقی و تواضع شناسایی کرد.

عاملی ادامه داد: بدون تردید چنانچه انسان  خود را تربیت نکند به مرور زمان ضعیف و توان خود و خداوند دیدن را از دست می‎دهد.

وی در ارتباط با منصور کبگانیان اظهار کرد: وی دانشمندی بزرگ در حوزه مکانیک و هوا فضا و همچنین پایه‎‌گذار سند جامع کشور هست که این سند راهبری علم و فناوری کشور را انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: در تهاجم انگلیسی‌ها به بوشهر نیز  با وجود ایجاد تزاحم‎های قومی و انواع و اقسام تهاجم‌های فرهنگی که در استان بوشهر ایجاد کردند اما محوریت علما و بیداری مردم نگذاشت ذره‎ای فرهنگ اروپایی انگلیسی در این استان  ورود کند که این رمز ماندگاری بوشهر است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در عرصه سیاسی نیز بوشهر در تهاجم غرب با بصیرت علما، نخبگان و مردم استقلال سیاسی و هویت دینی و ملی خود را حفظ کرد و در ایران به عنوان الگو معرفی شد.

وی ادامه داد: بوشهر ابوشهر و پدر شهر و تمدن است و این تمدن از دیانت، هویت ملی، تجربه‎های تاریخی، عقلانیت و بصیرت دریافت کرده است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: با مجموع این ویژگی‎ها است که رهبر معظم انقلاب از مانایی فرهنگ و بویژه فرهنگ مقاومت در بوشهر به نیکی یاد کردند.

وی افزود: هر کسی که خود را با شاخص‎ها و ویژگی‎‌های مانا در بوشهر پیوند بزند بدون تردید خودش نیز مانا خواهد شد.

صفایی بوشهری ادامه داد: در آینده نزدیک بوشهری خواهیم دید که مظهر تمدن در جغرافیای ملی و بین المللی خواهد شد و این نگاه مقام معظم رهبر انقلاب به استان بوشهر است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید رئیسعلی دلواری گفت: استان و شهر بوشهر قطعه‌ای از نماد نورانیت هویت دینی و ملی ایران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر