پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۸۲۷
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده در بحث مقاوم‌سازی‌ها مغفول مانده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد دوشنبه شب در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: تأمین مسکن محرومین و اجرای پروژه‌های انبوه سازی دو مأموریت مهم و برجسته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: تأمین مسکن محرومین به‌عنوان فلسفه وجودی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) است و بنیاد مسکن برای محرومین فاقد مسکن، ساخت واحدهای مسکونی را به عنوان رسالت جدی خود انجام می‌دهد که طی ۴ دهه از فعالیت بنیاد مسکن اقدامات اثربخش و مفیدی را توانسته صورت دهد.

روحانی نژاد افزود: بنیاد مسکن از اواخر سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت بلاعوض پروژه‌های خوبی در بخش انبوه سازی در سطح کشور اجرا کرده است، که در استان بوشهر نیز دو هزار واحد مسکونی بخش عمده‌ای از آن اجرایی شده است.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در استان بوشهر ۵۹ درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده که از میانگین کشوری بالاتر است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته طی افق ۴ ساله رشد قابل ملاحظه‌ای در این بخش را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مقاوم سازی صورت گرفته است و تلاش داریم در سال ۱۴۱۰ پایان مقاوم سازی واحدهای مسکونی را در کشور جشن بگیریم.

وی تصریح کرد: در استان بوشهر در بخش‌های عمران روستایی تحولات بزرگی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

روحانی نژاد تاکید کرد: بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر بلایای طبیعی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که با برنامه‌ریزی اصولی و اقدامات جهادی بنیاد مسکن انجام می‌شود.

وی افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده در بحث مقاوم‌سازی‌ها مغفول مانده است و با توجه به اینکه بنیاد مسکن تنها پژوهشکده سوانح طبیعی کشور را داراست، آمادگی کامل داریم در این بخش نیز مسئولیت نظارت بر ساخت و سازها و مقاوم‌سازی‌ها را برعهده بگیریم و ایمن سازی شهرها و روستاها را بصورت علمی و سریع انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: از ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان بوشهر تعداد ۳۹۷ روستا مطالعات و اجرای طرح هادی صورت گرفته که بزودی طرح هادی در هفت روستای باقیمانده نیز اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن سوانحی را که در کلانشهرها رخ می‌دهد کمک‌رسان است و تلاش می‌کنیم از طریق مقاوم سازی‌های اصولی که انجام می‌دهیم در صورت وقوع بلایای طبیعی از وقوع فجایع بزرگ انسانی در کشور جلوگیری کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر