چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۸۶۴
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۵

فکرشهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه اولویت این سازمان حمایت از تولید و جامعه کارگری است مطالبات تامین اجتماعی در این استان منجر به تعطعیلی هیچکدام از کارگاه‌ها نشده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس دیری روز سه شنبه در آیین تجلیل از کافرمایان و کارآفرینان برتر تامین اجتماعی در استان بوشهر اظهارداشت: حدود 22 هزار کارگاه‏ فعال حوزه تامین اجتماعی در استان بوشهروجود دارد که  رویکرد تعاملی در اولویت اصلی قرار دارد.

وی بیان کرد: شاید عده ای از کافرمایان قوانین تامین اجتماعی مانند ماده ۵۰ را سخت‎گیرانه بدانند ولی این قانون تنها با رویکرد حمایت از نیروی انسانی و کار است.

دیری گفت: اصل ماده یاد شده براین است تا سازمان بدون نیاز به مراجع قضایی بتواند حساب‏های بانکی را مسدود کند ولی با این وجود سازمان دربوشهر نگاه حداقلی به این ابزار داشته و نهایت تلاش خود را بر تعامل و همکاری گذاشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی در استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های گفت: این سازمان در استان در مجموع ۳۴۶ هزار تبعه اصلی دارد که با افراد تبعی به ۹۰۰ هزار نفر می رسد.

دیری افزود: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان بوشهر اکنون ۷۸ درصد جمعیت این استان در پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: سالانه در مجموع ۱۳۶ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان و مستمری‌ بگیران پرداخت می شود که با توجه به اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند پرداخت به موقع حقوق آنان در الویت اصلی و نخست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر است.

دیری اضافه کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر در ۶ ماهه نخست امسال در رده هفتم کشور قرار گرفت و این در حالی بود که استان در سنوات قبل رتبه قابل قبولی نداشت.

وی گفت: این ارزیابی در ۲۰ شاخص انجام شده است که نوع برخورد با ارباب رجوع، افزایش شمار بیمه شده ها و انجام خدمات غیرحضوری از جمله شاخص‎‌های آن است.

دیری در ارتباط با شاخص های انتخاب کارفرمایان برتر نیز عنوان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه، رعایت حقوق بیمه شدگان، نداشتن بدهی از سنوات قبل و نبود شکایت از سوی بیمه شدگان از جمله شاخص های مورد ارزیابی است.

در این آیین محمدرضا سعیدی از شرکت پتروشیمی جم و  مهران تربیت از شرکت پلی استایرن انتخاب به عنوان کارفرمای برتر سطح ملی و محسن محمدی (شرکت سیم و کابل دشتستان)، بهرام کرمانی کجور (تولید و ساخت لامپ)، حسین

طهماسبی (گروه نان صنعتی برکت)، جلال همتی نژاد( کارخانه جوجه کشی همتی نژاد)، سید عباس فرهی بوشهری (صنایع برقی آذرخش بوشهر) و مریم سعادت (موسسه دانش بنیان پژوهان) به عنوان کارفرمایان برتر استان بوشهر تجلیل شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر