چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۹۷۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پایان پایتخت قرآنی بوشهر انجام فعالیت‌های در این زمینه نیست بلکه از روز نخست قرن جدیدکه از روز نخست سال آینده شروع می شود باید بتوانیم فراگیری قرآن را در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی، اداری و اجتماعی نهادینه کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز چهارشنبه در آیین تجلیل از رسانه‌ها و عوامل اجرایی پایتخت قرآنی ایران  اظهار کرد:هر دولتی برای تحقق باید مورد اعتماد و اتکا مردم باشد و باید ابتدا خود دولت سازی محقق شود که در این زمینه بعد فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در این مسیر اگر توانستیم به عنوان یک اداره تراز و یک مجموعه منطبق بر آرمان‌‎های اسلامی، فرهنگ و ارشاد را درست کنیم ادارات جانبی تا کل حاکمیت درست می‎شود و به تبع آن جامعه نیز متاثر و اصلاح می‎شود.

افروغ با اشاره رهنمود های رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: وقتی ایشان می‎فرماید "در هر نقطه‏‎ای که هستید آن را مرکز عالم بدانید" که اکنون باید جایگاه خود را شناخته و با تمام وجود در این جایگاه حاضر شویم.

وی گفت: ابتدا خود ما باید قرآن را در پوست، گوشت و استخوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نهادینه کنیم.

افروغ گفت: برای نمونه در این مسیر باید در مجموعه ارشاد یک نشست ویژه قرآنی برگزار شود که این دورهمی با محور قرآن در قالب برنامه های  تلاوت و تفسیر باعث خواهد شد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد ‎کند و کارها نیز سامان بیشتری پیدا می کنند.

وی عنوان کرد: باید هم افق با محور و تراز با قرآن شویم چراکه این موضوع کمک می‎‌کند کارها و برنامه‎ریزی‌ها نیز تنظیم می‌شود

افروغ  اظهار کرد: در این راستا از فعالان رسانه‌ای برای پوشش برنامه‌های قرآنی در رسانه‌های مختلف تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی گفت: دنیای امروز دنیایی نیست که بتوان آن را در یک سال تعریف کرد چراکه وقتی ضریب رسانه بخورد فراگیر می‎شود و از نفرات موجود در یک سالن به چندین هزار نفر منتقل می‌شود.

افروغ اظهار کرد: این الزام وجود دارد که تمام برنامه‌ها با پیوست رسانه‌ای و مجازی تعریف شود چراکه در غیر این صورت بخشی از کار می‌لنگد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر