جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر حوزه های علمیه استان بوشهر گفت: 400 نفر داوطلب در آزمون ورودی حوزه های علمیه این استان که روز گذشته برگزار شد شرکت کردند که از این شمارحدود 250 نفر پذیرش خواهد شد .\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت الاسلام رضا خدری روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: آزمون یادشده در حوزه های علمیه بوشهر و کنگان برگزار شده است اما پذیرفته شده ها در هفت حوزه علمیه برادران استان بوشهر توزیع می شوند.\n\nوی یادآورشد: آزمون یادشده به طور همزمان برای چهار مقطع پایه هشتم، سیکل، دیپلم و دانشگاهی برگزار شد که داوطلبان افزون بر کسب نمره کتبی باید در مصاحبه نیز نمره قبولی را کسب کنند.
کد خبر: ۱۰۹۰۰
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: مدیر حوزه های علمیه استان بوشهر گفت: 400 نفر داوطلب در آزمون ورودی حوزه های علمیه این استان که روز گذشته برگزار شد شرکت کردند که از این شمارحدود 250 نفر پذیرش خواهد شد .

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام رضا خدری روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: آزمون یادشده در حوزه های علمیه بوشهر و کنگان برگزار شده است اما پذیرفته شده ها در هفت حوزه علمیه برادران استان بوشهر توزیع می شوند.

\n\n

وی یادآورشد: آزمون یادشده به طور همزمان برای چهار مقطع پایه هشتم، سیکل، دیپلم و دانشگاهی برگزار شد که داوطلبان افزون بر کسب نمره کتبی باید در مصاحبه نیز نمره قبولی را کسب کنند.

\n\n

مدیر حوزه های علمیه استان بوشهر اضافه کرد:پس از انجام مصاحبه و کسب نمره قبولی، طلاب وارد دوره اختبار و تثبیت که در تابستان برگزار می شود خواهند شد تا پس از قبولی در این دوره به حوزه علمیه راه پیدا کنند.

\n\n

خدری با اشاره به این که نتایح آزمون پذیرش حوزه های علمیه 25 اردیبهشت ماه 94 در سایت معاونت آموزش حوزه منعکس می شود گفت: هم اینک 700 نفر در حوزه های علمیه برادران استان بوشهر در حال تحصیل در سطح یک تا سه هستند.

\n\n

وی افزود: از هفت حوزه علمیه استان بوشهر دو حوزه مربوط به سفیران هدایت است که شرط پذیرش طلاب داشتن گواهی دیپلم به بالاست.

\n\n

خدری اظهارداشت: طلاب در پنج حوزه علمیه دیگر این استان نیز به صورت بلند مدت تحصیل می کنند که باید در بدو ورود حداقل دارای مدرک هشتم نظام جدید، سیکل ، دیپلم و مدرک دانشگاهی باشند.

\n\n

مدیرحوزه های علمیه استان بوشهر گفت: در بین مدارس حوزه علمیه استان بوشهر فقط حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) بوشهر دارای سطح دو و سه است و در مابقی حوزه های علمیه این استان ، طلاب در سطح یک به فراگیری علوم دینی می پردازند.

\n\n

وی یادآورشد: حوزه های علمیه استان بوشهر در شهرهای بوشهر، برازجان، خورموج، کنگان و دیر مستقر هستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر