سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  توسعه و آبادانی بیش از پیش مناطق زلزله زده دشتی مهمترین رویکرد مسئولان استانی و شهرستانی در این منطقه است که با تلاش‌های مستمر این مهم ادامه دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، بیستم فرودین ماه سال ۱۳۹۲ زلزله ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی را لرزاند که بر اثر این زمین لرزه قسمت های زیادی از بخش شنبه و طسوج بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد.\n\nمرکز این زمین لرزه شهر شنبه در نزدیکی شهر خورموج گزارش شد که در عمق ۱۲ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است و بر اثر آن ۳۷ نفر کشته و بیش از ۸۵۰ نفر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۰۹۰۱
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

فکرشهر:  توسعه و آبادانی بیش از پیش مناطق زلزله زده دشتی مهمترین رویکرد مسئولان استانی و شهرستانی در این منطقه است که با تلاش‌های مستمر این مهم ادامه دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بیستم فرودین ماه سال ۱۳۹۲ زلزله ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی را لرزاند که بر اثر این زمین لرزه قسمت های زیادی از بخش شنبه و طسوج بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد.

\n\n

مرکز این زمین لرزه شهر شنبه در نزدیکی شهر خورموج گزارش شد که در عمق ۱۲ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است و بر اثر آن ۳۷ نفر کشته و بیش از ۸۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

\n\n

در همان دقایق اولیه این حادثه دلخراش، شاهد حضور پررنگ مردم و مسئولان استانی و کشوری در مناطق زلزله‌زده بودیم و بی‌شک در این واقعه اسفناک آن چیزی که آرامش و تسکین آلام فراوان مردم را به دنبال داشت، پیام تسلیت مقام معظم رهبری بوده است.

\n\n

معظم له در پیامی ضمن تسلیت به خانواده های بازماندگان و آرزوی شفای آسیب دیدگان از مسئولین استانی و کشوری خواست که کوشش خود را برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت یافتگان به کار ببرند.

\n\n

از آن روز به بعد همه مسئولان عزمشان را جزم کردند که در راستای عمران و آبادی مناطق زلزله زده بخش شنبه و طسوج از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

\n\n

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون کارهای خوبی در آن مناطق صورت گرفته و دومین سالگرد زلزله بخش شنبه و طسوج دشتی در حالی سپری شد که شاهد تحول چشمگیری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش عمران شهری بودیم که با رضایت مندی مردم همراه بوده است.

\n\n

چهره شهر شنبه جدید شده است

\n\n

استاندار بوشهر اظهار داشت: در بخش شنبه و طسوج تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته و در بخش عمرانی نیز اعتبارات اختصاص یافته که با توجه به شاخص جمعیتی وضعیت مناسبی بوده است.

\n\n

مصطفی سالاری افزود: هم اکنون چهره شهر شنبه جدید شده و از مردم توقع است همکاری بیشتری نمایند و طبق طرح جامع کار کنند تا شاهد زیبایی بیش از پیش شهر باشیم.

\n\n

وی بر تکمیل زیر ساختهای این بخش تاکید کرد و گفت: در سال جاری توجه خوبی به بخش شنبه و طسوج شده و با توجه به جمعیت ۹ درصدی بخش نسبت به شهرستان، ۲۸ درصد اعتبارات عمرانی شهرستان به این بخش اختصاص داده شده است.

\n\n

سالاری همچنین از آغاز عملیات اجرایی پست برق ۱۳۲ کیلو ولت شنبه در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته ۱۸۸ میلیارد ریال به پروژه های عمرانی بخش شنبه و طسو ج از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافت.

\n\n

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه آب و برق مناطق زلزله‌زده

\n\n

فرماندار شهرستان دشتی نیز گفت: بخش شنبه و طسوج دارای یک شهر و ۲۳ روستا است که دارای جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۹۰۰ نفر دارد و از این تعداد ۳۵ درصد در شهر شنبه و مابقی در ۲۳ روستا ساکن هستند.

\n\n

غلامرضا مهرجو افزود: جمعیت این بخش نسبت به کل شهرستان ۹ درصد است و دارای ۱۰ دهیاری و ۱۱ شورای اسلامی است.

\n\n

مهرجو بیان کرد: در سال گذشته با عنایت دولت تدبیر و امید، توجه استاندار بوشهر و حمایت‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان ۶۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به پروژه‌های عمرانی شهرستان اختصاص یافته که از این مبلغ ۱۸۸ میلیارد ریال برای اجرای ۷۰ پروژه عمرانی در بخش شنبه و طسوج تامین اعتبار شده است.

\n\n

نوسازی ۸ خانه بهداشت روستایی و ۹ فضای آموزشی

\n\n

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد اعتبارات عمرانی شهرستان به بخش شنبه و طسوج اختصاص یافته تصریح کرد: در حال حاضر سه سالن ورزشی و سه زمین چمن مصنوعی در این بخش وجود دارد که به زودی نیز یک زمین چمن مصنوعی توسط شرکت پتروشیمی پردیس در روستای کردلان احداث خواهد شد.

\n\n

مهرجو پراکندگی جمعیت در این بخش را یکی از دلایل اصلی عدم خدمات رسانی مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که با تلاشهای استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتی و تنگستان تحقق پیدا کرد و رضایتمندی مردم به دنبال داشت اختصاص ۴۰ میلیارد ریال جهت تامین هزینه های آب و برق مصرفی مناطق زلزله زده بوده است.

\n\n

فرماندار شهرستان دشتی از اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌ها در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: سیل بند شنبه، نوسازی هشت خانه بهداشت روستایی، ۹ فضای آموزشی، برق و آب از جمله این طرح‌ها است.

\n\n

\n\n

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مناطق زلزله زده هزینه شد

\n\n

وی همچنین از اجرای ۱۵مسجد و شش حسینیه خبر داد و گفت: احداث ۱۰ کیلومتر تعریض محور ناصری شنبه و آبرسانی به دهستان طسوج از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در بخش شنبه و طسوج است.

\n\n

فرماندار دشتی گفت: تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال در بخشهای مختلف از جمله زیر ساخت‌ها، تسهیلات بلاعوض و بازسازی وغیره برای توسعه مناطق زلزله زده این شهرستان هزینه شده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این پروژه ها در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیده از مردم خواست در زیبا سازی شهر و عقب نشینی واحدهای مسکونی با مسئولین و شهرداری همکاری کنند.

\n\n

احداث هزار و ۹۷۶ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده

\n\n

سرپرست اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز از احداث یک هزار و ۹۷۶ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده دشتی خبر داد.

\n\n

حمید حیدری اظهار داشت: بعد از زلزله دلخراش بیستم فرودین ماه سال گذشته تاکنون کارهای خوبی در مناطق زلزله اتفاق افتاده است.

\n\n

وی افزود: در فاز اول هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بوده که ۲۲۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات، ۵۰ میلیون ریال بلاعوض و ۱۵ میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض معیشت اعتبار هزینه شده است.

\n\n

حیدری ادامه داد: این واحدها در ۲۱ روستا و شهر شنبه احداث شده که بالغ بر ۳۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است و ۴۹۵ میلیارد ریال نیز استانداری برای هزار و ۲۳۸ نفر تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی پرداخت کرده است.

\n\n

وی بیان کرد: در فاز دوم نیز با توجه به مراجعات مردم ۳۷۶ واحد دیگر با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

\n\n

\n\n

بازسازی ۱۵ مسجد و حسینیه

\n\n

حیدری ادامه داد: همچنین در این مرحله ۱۸۸ میلیارد ریال به صورت بلاعوض پرداخت شد که هم اکنون ۱۲۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اجرا است.

\n\n

وی در خصوص طرحهای هادی در مناطق زلزله زده نیز گفت: اجرای طرح هادی در ۶ روستا و شهر شنبه انجام شد که دراین راستا شهر شنبه ۳۶ هزار متر مربع آسفالت صورت گرفت و تحول خوبی ایجاد شد.

\n\n

حیدری بیان کرد: جمعا در ۶ روستا و شهر شنبه ۸۴ هزار متر مربع طرح هادی با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال انجام شده که این رقم در کشور بی نظیر بوده است.

\n\n

وی همچنین از بازسازی ۱۵ مسجد و حسینیه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر