پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۱۲۱
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: سرعت بخشی در ساخت موزه دفاع مقدس بعنوان یک مرکز فرهنگی تاثیرگذار در معرفی رشادت ها و حماسه های رزمندگان در اولویت کار مسئولان این استان قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر اعلام کرد: باتوجه به تخصیص زمین مورد نیاز موزه دفاع مقدس 

کارگروه تخصصی به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و جانشینی رئیس شورای شهر بوشهر با هدف پیگیری برای سرعت بخشی انجام این مهم تشکیل شده است .

وی بااشاره به پیشینه ممتاز استان بوشهر  در عرصه دفاع و مقابله با متجاوزان  اظهارداشت: سرداران و رزمندگان بزرگی در تاریخ این استان وجود دارد که در برابر متجاوزان ایستادگی کرده‌اند و نام آنان در تاریخ ملی ثبت شده است.

استاندار بوشهر شهید رئیسعلی دلواری را نماد مبارزه با استعمار دانست و بیان کرد: رزمندگان استان بوشهر در ۸ سال دفاع مقدس در سه جبهه هوایی، دریایی و زمینی مقابل متجاوزان رژیم بعثی ایستادند و ضربات سختی به دشمنان وارد کردند.

 وی یادآورشد: باتوجه به نقش مهم استان بوشهر در مقابله با استعمار، استکبار و ۸ سال دفاع مقدس باغ موزه می‌تواند بخشی از رشادت‌های رزمندگان این استان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده را به نمایش بگذارد.

 محمدی‌زاده  نقش نیروهای مسلح در ۸ سال دفاع مقدس را ستود و با اشاره به اینکه فرهنگیان در این دوران نقش مهمی ایفا کرده‌اند گفت: از ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر ۲۰ درصد آن مربوط به آموزش و پرورش شامل ۱۱۵ شهید معلم و ۴۷۶ شهید دانش‌آموز است که همکاری آموزش و پرورش در کمیته تألیف و چاپ کتاب دوران دفاع مقدس مهم و ضروری است.

 استاندار بوشهر باتاکید بر مشارکت دانشگاه‌های استان در کمیته ادبیات دفاع مقدس افزود: رزمندگان کار حسینی کردند و باید برای نشر این حماسه‌ها کار زینبی شود تا جانفشانی‌های رزمندگان نسل‌های آینده بتوانند از آن استفاده کنند و بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر