پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۸۰
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ از تلاش برای رفع مشکل تردد اهالی این جزیره خبر داد و گفت: تعدادی از شرکت‌هاید اخلی و دو سرمایه‌گذار خارجی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلات اصلی جزیره خارگ بحث تردد دریایی اهالی و ساکنین شریف این جزیره بوده که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: با همت نماینده مردم شریف شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم، استاندار و فرماندار بوشهر با هم افزایی و همگرایی صورت پذیرفته اقدامات مناسبی از سوی وزارت نفت در این زمینه تسهیل تردد دریایی اهالی صبور این خارگ صورت گرفته است.

بخشدار ویژه خارگ افزود: پس از اقدام اولیه صورت گرفته کارگروهی با حضور مدیریت عملیات عمومی و اداره بندر و دریانوردی خارگ در این بخشداری در راستای ساماندهی شناورهای مسافری در قالب قرارداد جدید شکل گرفت.

وی گفت: در این زمینه تاکنون چندین شرکت کشتیرانی داخلی رزومه و لیست شناورهای مسافری خود را برای بررسی به این بخشداری ارسال کرده‌اند و همچنین دو سرمایه گذار خارجی برای حضور در این خط اعلام آمادگی کرده‌اند، که پس از بررسی‌های لازم در خصوص توانمندی‌های فنی و پشتیبانی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: طبق اعلان صورت گرفته به مالکین شناورها می‌بایست یک شناور مبدا حرکت آن از جزیره باشد که این موضوع در قرارداد جدید به جهت امور پدافند غیر عامل خارگ لحاظ خواهد شد.

وی یادآور شد: شناور گلاره با وجود وعده‌ای که جهت حضور در این مسیر داده بودند تا کنون به این وعده عمل نکرده و این شناور در صورت نیاز به تردد در این مسیر مجدد مورد ارزیابی فنی توسط کارشناسان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر