دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۷۱
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان این استان مورد حمایت ویژه قرار دارند و باید در تولید قطعات مورد نیاز صنایع نفت مشارکت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز سه شنبه در نشست با مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  باتأکید بر عملیاتی شدن شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در تأمین قطعات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند و با حمایت‌ از این شرکت‌ها برای تحقق تولیدات مورد نظر، تسهیلات لازم فراهم می‌شود.

وی واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات اعتباری را از جمله حمایت‌های ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

استاندار ، پارس جنوبی‌ را یک سرمایه مهم اقتصادی و صنعتی دانست و بیان کرد: شایسته نیست با این سرمایه مهم و عظیم، استان بوشهر با معضل بیکاری جوانان مواجه باشد.

محمدی‌زاده باتأکید بر تحقق اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در تأسیسات و صنایع پارس جنوبی تصریح کرد: باتوجه به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی، زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تأسیسات دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال‌زایی باشند.

وی اشتغال‌زایی و کارآفرینی را در اولویت برنامه‌ها دانست و اضافه کرد: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی نقش مهمی در حل مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها دارد.

استاندار بوشهر افزود: در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی باید حداقل ۱.۵ درصد سود محصولات تولیدی این صنایع که حداقل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است سالانه تخصیص یابد.

محمدی‌زاده گفت:علاوه بر تولید محصولات صنایع نفت و پتروشیمی سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما، ۷۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل و ۲۸ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی محصولات صنایع پتروشیمی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر حمایت از محصولات دانش‌بنیان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: واگذاری زمین در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان به سرمایه‌گذاران یکی از اولویت‌های استان است.

محمدی‌زاده همکاری وزارت نفت در تکمیل بزرگراه بندر دیر را یک ضرورت دانست و افزود: تکمیل طرح آبرسانی سیراف - جم سرلوحه برنامه‌ها قرار دارد که افزایش همکاری وزارت نفت در تکمیل این پروژه به‌عنوان مطالبه به حق مردم یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: باید نقش پارس جنوبی در مسئولیت‌های اجتماعی نقاط پیرامونی تأسیسات پارس جنوبی پررنگ‌تر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های علمی و پژوهشی استان در قالب تفاهم نامه با فنی و حرفه ای زمینه مهارت آموزی متناسب با بازار کار منطقه فراهم می شود.

سخاوت اسدی افزود:مجموعه ارکان دولت برای توسعه و گسترش خدمات عام المنفعه به جوامع پیرامونی صنعت نفت رویکرد مثبت و سازنده ای دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر