چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۷۳
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

فکرشهر:  مسافران و گردشگران نوروزی در بندر گناوه با ابراز رضایت از خدمات دهی مسئولان و مردم این شهرستان اظهارداشتند: هرچند خدمات دهی دستگاههای متولی در ایام نوروز مطلوب است اما زیرساخت ها و امکانات این شهر بندری برای جمعیت با حجم زیاد ناکافی است و باید بیشتر شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در نوروز ۱۴۰۱ ، شهرستان گناوه در استان بوشهر شاهد بالاترین حجم ورود گردشگران داخلی و حتی خارجی بوده است که خدمات رسانی به این میزان اگرچه سخت و دشوار است اما با همت و تلاش مضاعف مسئولان و همیاری مردم میهمان نواز این خطه ، رضایت هموطنان فراهم شده است.

 شهر بندری گناوه با جمعیت ۸۰ هزار نفری  از ابتدای تعطیلات نوروز تا اوایل هفته دوم پذیرای  ورود بیش از ۳ میلیون مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور بوده است و همچنان بر تعداد آنها افزوده می شود.

بعد از دوسال متمادی بخاطر ویروس منحوس کرونا، با بسته شدن دوازه های این شهر مواجه بودیم اما با  فروکش کردن این بیماری در کشور بخصوص این شهرستان، سیل جمعیت به این دیار روان شد.

در تعطیلات نوروز امسال ، هموطنان از همه اقصی نقاط کشور به این شهرستان مسافرت کردند که برخی از آنها برای اولین بار و برخی دیگر نیز سنوات گذشته تعطیلات نوروزی خود را در گناوه برگزیده بودند.

 زیرساخت های موجود شهر گناوه برای حتی  جمعیت ۸۰ هزارنفری آن ناکافی است ، چه برسد به جمعیت میلیونی که در تعطیلات نوروز پذیرا شده است اما با این اوصاف ، مسئولان و در کنار آنها مردم تمام توان و همت خود را با وضعیت موجود بکار بستند تا بتوانند برای هموطنان خدمات رسانی و پذیرایی کنند.

در تعطیلات نوروز امسال  به اذعان خود هموطنان، عوامل زیادی برای حضور و ماندگاری آنها در این شهر ساحلی تاثیر داشت است که امنیت، خونگرمی مردم میهمان نواز، آب و هوای مناسب ، وجود ساحل زیبا و کالای با قیمت مناسب در بازار تجاری و خدمات رسانی از عمده آنها بوده است که همه این مسایل باعث ترغیب ماندن آنها بین ۳ تا ۵ روز شد.

آنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا که برای بررسی وضعیت خدمات رسانی و علت حضور هموطنان در طول ایام تعطیلات نوروز در میان مسافران رفته است  اعلام کردند هرچند از حضورشان خرسند و از وضعیت ارایه خدمات  رضایت مند است اما  زیرساخت های موجود نیازمند تقویت است .

گردشگران ، افزایش پارکینگ ها، اماکن اقامتی، آبخوری،  سرویس های بهداشتی و رفاهی را  از جمله نیازهای این شهر ساحلی برای سال های آینده عنوان کردند.

به عقیده گردشگران این شهر بندری با چنین جمعیتی شناور امکان خدمات رسانی به آنها  سخت و دشوار است و اگرچه کم و کاستی های وجود دارد ولی باز هم رضایت داریم.

یکی از گردشگران که از شهر شیراز به مدت ۳ روز در گناوه حضور یافته است،  گفت: در طول مدت حضور خود در گناوه ، به مسافران خیلی خوب رسیدگی می شود و از لحاظ خدمات دهی و تامین  امکانات و سرویس های بهداشتی راضی هستیم.

منصور گرمین جانی  ابراز داشت: در حالی که در دیگر شهرهای کشور برای چادر زدن ایراد می گیرند اما در گناوه مشکلی وجود ندارد و در هر نقطه ای برای اسکان خود می توانند اقدام کنند.

یک بانوی  گردشگر نوروزی که از آذربایجان غربی به گناوه مسافرت کرده و ساحل این بندر را برای اقامت خود برگزیده است،  گفت: از اول فروردین در چندین شهر ایران حضور یافتیم ولی شهر گناوه را خیلی شلوغ دیدم.

محسنی اظهارداشت: اگرچه  سرویس های بهداشتی و آبخوری ها در چندین نقطه ساحل وجود دارد،  اما با چنین جمعیتی ناکافی است.

وی افزود: برای خرید به بازار تجاری گناوه مراجعه کردم اما به علت ازدحام امکان آن برایم فراهم نشد.

گردشگری از شهر اصفهان از اینکه چند روزی از تعطیلات نوروز خود را با خانواده در گناوه می گذراند ابراز خرسندی کرد.

هادی  رحمانی ، که سفر نوروزی خودرا با خانواده  از ۲۹ اسفند شروع و به چند شهر جنوبی ایران مسافرت کرده است، اظهار می دارد:  مردمان جنوب بسیار میهمان نواز و خونگرم هستند و در طول مدت مسافرت خود از جمله در بندرگناوه با مشکلاتی که باعث سلب آسایش و نبود امکانات باشد، مواجه نشدم.

وی ادامه داد: در سه روزی که در گناوه بسر می برم بسیار خوشحالم و لذت می برم و از  اصفهانی ها که قصد مسافرت به  بنادر جنوب کشور دارند درخواست دارم به  گناوه سفر کنند.

وی با ابراز رضایت از خدمات رسانی در بندر گناوه گفت: روند خدمات رسانی در گناوه از جمله امنیت و پاکیزگی بسیار عالی است.

گردشگر دیگری از شهر اراک که اقامت خود را در خیابان ساحلی با برپا کردن چادر انتخاب کرده است، گفت: در مدت ۲۴ ساعتی که در گناوه هستم ، از لحاظ رفاهی و فراهم کردن امکانات  خوب بوده است.

غلامرضا فراهانی  افزود: انتظاری بیش از این بخاطر جمعیت شلوغی که گناوه دارد معقول نیست و از نحوه خدمات رسانی مسئولان راضی هستیم.

یک بانوی گردشگر از استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات نوروز سال های قبل کرونا به گناوه مسافرت کردم ، اما امکانات و فضای این شهر در این ایام متحول شده است.

فاطمه محمدی افزود: امکانات شهر گناوه در مقایسه با قبل با چنین جمعیتی خیلی بهتر از سال های قبل است و البته نیاز به فراهم کردن امکانات بیشتر است.

 دیگر بانوی گردشگر که به اتفاق خانواده خود از آبادان به گناوه سفر کرده است، گفت: در مدت ماندگاری در این شهر  رضایت مندی حاصل  شده است.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه شهر آبادان با خیل عظیم جمعیت  گردشگر نوروزی مواجه شده بود،  تصمیم گرفتیم به شهر گناوه بیاییم و اقامت کنیم.

این گردشگر ، دریا و ساحل گناوه را از نقاط قشنگ و لذت بخش این دیار دانست و افزود:  اگر به شهر گناوه ببیشتر رسیدگی شود ، شهر بسیار زیباتری خواهد شد.

وی درخصوص کمبود مسایل و مشکلات در خدمات دهی گفت: با چنین جمعیت شلوغی ، واقعا ارایه خدمات  سخت است و تاکنون با کمبودی مواجه نشدیم ولی لازم است که در سال های آینده نسبت به فراهم کردن امکانات بیشتری اقدام شود.

جلوه‌های نوعدوستی ساحل نشینان شمال استان بوشهر به هموطنان

شهرهای شمالی استان بوشهر با ورود بی شمار گردشگران و مسافران نوروزی باعث شده است تا در کنار خدمت رسانی مسئولان، مردم این مناطق هم به میدان بیایند و احساس نوعدوستی خود را در عمل تجلی کنند.

یکی از نیازهای هموطنان در سفر به این مناطق ، خدمات رسانی در حوزه های مختلف است که مسئولان ستاد تسهیلات خدمات سفر  در حال تکاپو هستند، اما مردم خونگرم و میهمان نواز آن بیکار نشستند و با حس نوعدوستی که در آنها از دیرباز وجود داشته  در  رفع نیازهای آنها  تلاش می کنند.

 نصب شیر آب در کوچه، در اختیار قرار دادن زمین های خالی و ساختمان های نیمه کاره ، تامین برق و سرویس های بهداشتی منازل و پذیرایی از هموطنان بخشی از تجلی نوعدوستی مردم میهمان نواز و خونگرم این دیار است.

توزیع چای صلواتی توسط برخی بازاریان مجتمع تجاری ازجمله پاساژ حضرت محمد (ص) گناوه  از دیگر نکات بارز خدمات مردم این دیار در تعطیلات نوروز است که بنوعی بتوانند خستگی خود را رفع کنند.

براساس  گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا از  خیابان ها و کوچه های سطح شهرهای دیلم، گناوه، امام حسن و بندرریگ و حتی چندین روستای تابعه  خدمات رسانی مردمی در کنار مسئولین به مسافران و گردشگران نوروزی قابل تحسین است.

آنها با در اختیار گذاشتن آب، برق، سرویس های بهداشتی و حتی اسکان رایگان به میهمانان و گردشگران خدمات ارزنده ای را تاکنون ارائه کرده‌اند.

مسئولان کشوری و استانی به گناوه نگاه خاص کنند

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه به خبرنگار ایرنا گفت:  باتوجه به پیش بینی هایی مبنی بر حضور زیاد میهمانان نوروزی بعد از وقفه دو سال کرونایی، جلسات مختلفی در ستاد تسهیلات خدمات سفر در فرمانداری و شهرداری برگزار شد و برنامه ریزی های مختلفی در حوزه های مختلف جهت استقبال از هموطنان صورت پذیرفت.

هادی عرب زاده افزود: باتوجه به داشته ها و امکانات و فضایی که شهر گناوه وجود دارد، برنامه ریزی های خوبی برای پذیرایی و خدمات دهی به هموطنان انجام شد.

وی اظهارداشت: باتوجه به استقبال و حضور زیاد میهمانان نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بنا به بضاعتی که در اختیار داشتیم تمام سعی و تلاش خود را شبانه روزی انجام دادیم و کماکان در حال خدمات رسانی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه بیان کرد: شهرداری و شورا به تنهایی نمی توانند به شکل مطلوب و رضایت بخش در خدمت میهمانان نوروزی باشند و انتظار می رفت دیگر سازمان های پای کار باشند و همراه و همیار ما باشند تا بتوانیم خدمات بهتری ارایه دهیم.

وی گفت: بسیاری از سازمان ها و نهادها طوری که انتظاری که داشتیم همیاری نکردند و  خدماتی را بعضی از نهادها که خودشان باید پای کار باشند، ما انجام دادیم.

عرب زاده اضافه کرد: از مسئولان کشوری و استانی انتظار و توقع داریم ، برای خدمات دهی بیشتر و شایسته تر به هموطنان برای  سال آینده دست ما را بگیرند و نگاه خاص و حمایت همه جانبه کنند.

شهرداری گناوه  ۱۶۰ مصوبه برای خدمات دهی به میهمانان نوروزی اتخاذ کرد

شهردار گناوه هم با تبریک سال جدید و خوش آمدگویی به همه مسافران و گردشگرانی که به این بندر سفر کرده‌اند اظهار داشت: امسال با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در بندر گناوه هستیم و امسال شلوغ ترین سال مسافرپذیر برای این بندر  بوده است.

جواد رستمی افزود: حضور پرشمار گردشگران و مسافران در نوروز امسال برای ما باعث خرسندی است که  عزم ما را برای برنامه ریزی مناسب‌تر و فراهم کردن امکانات بیشتر با استفاده از ظرفیت‌های شهر برای میزبانی بهتر و شایسته‌تر از مهمانان راسخ‌تر کرده است.

شهردار گناوه ادامه داد: بمنظور  خدمات دهی به  میهمانان نوروزی با برگزاری  ۷ جلسه در شهرداری ،  ۱۶۰ مصوبه اتخاذ شده است و در این زمینه   تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود و فراهم کردن اوقات خوش برای همشهریان  و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی در کنار سایر دستگاه‌های ستاد خدمات سفر شهرستان شبانه روز به کار بسته ایم.

وی بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم در تعطیلات نوروز امسال بحث پارکینگ بود  که در این زمینه  یک سری از زمین هایی که وسعت بسیار خوبی داشتند و نزدیک ساحل بودند و سال های قبل در این زمینه استفاده نمی شد، اقدام به تسطیح آن شد و این امر نقش مهمی در روان سازی ترافیک تا حدودی داشته است.

رستمی گفت: باتوجه به اینکه  یکی از نیازهای ضروری برای هموطنان فراهم کردن سرویس های بهداشتی است که همه ساله یکی از چالش ها بوده است امسال از تمامی ظرفیت ها و زمین هایی که محصور و غیرقابل استفاده بودند، شرایط لازم برای بهره گیری از آنها در این امر صورت گرفت.

وی بیان کرد: طبیعی است وقتی یک جمعیت میلیونی وارد شهر ۸۰ هزار نفری می شود بطور قطع بلحاظ سرویس بهداشتی دچار مشکلاتی خواهیم شد اما توانستیم به حداقل ممکن برسانیم.

وی بیان کرد: برای پاکیزگی و نظافت در سطح بازار و ساحل با بکارگیری بیش از ۲۰۰ نیرو  تقسیم بندی لازم صورت گرفته است و به نحو شایسته مدیریت می شود.

رستمی ، موضوع موتورهای چهارچرخ را از معضلات سال های قبل در تعطیلات نوروز عنوان کرد و گفت: در این راستا ، امسال برای چهارچرخ ها ساماندهی صورت گرفت و یک محدوده خاصی در نظرگرفته شده است و تاکنون مشکلی که برای شهروندان و گردشگران ایجاد شود، گزارش نشده است.

شهردار گناوه افزود: بمنظور روان سازی ترافیک و راهنمایی گردشگران نوروزی، علایم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در نقاط مهم و پرتردد نصب شده است.

وی ادامه داد: تامین آب مسافران و گردشگران نوروزی که در سال های قبل و امسال نیز به صورت محدود  مشکلاتی وجود داشت ، با هماهنگی اداره آب و فاضلاب در سریع ترین زمان ممکن برطرف شد.

رستمی گفت: بمنظور روان شدن ترافیک در سطح شهر برای نوروز سال آینده و باتوجه به محدود بودن خیابان ها ، فراهم کردن پارکینگ طبقاتی برای خودروها در برنامه امسال شهرداری قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای احداث پارکینگ های طبقاتی نیاز به زمین های مناسبی که در اطراف بازار گناوه وجود دارد، نیازمند به مجوز و واگذاری از ناحیه اداره راه و شهرسازی دارد که امیدواریم با همکاری این امر مهم محقق شود.

شهردار گناوه گفت: بحث ساماندهی دستفروشان از دیگر مواردی است که بعد از تعطیلات نوروز یک برنامه جامع و اصولی پیش بینی شده است تا برای همیشه این موضوع باهدف کمک به این قشر  حل شود.

وی گفت: رفع مشکلات از قبیل سرویس‌های بهداشتی، زیباسازی، نظافت و جمع آوری پسماندها و خدمات دیگر شهرداری به صورت مستمر در شهر تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

۱۲ کمیته برای خدمات رسانی به هموطنان تشکیل شد                                          

فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر  گناوه  که در حال بازدید از وضعیت خدمات رسانی در ساحل بود، به خبرنگار ایرنا گفت: بمنظور خدمات رسانی شایسته به میهمانان نوروزی ، ستاد هماهنگی در اسفند سال قبل  جلسات خود را برگزار و در این زمینه کمیته های ۱۲ گانه تشکیل شد که هر کدام براساس شرح وظایف در حال آمادگی و فعالیت هستند.

محمدتقی صفری افزود: باتوجه به جمعیت زیادی که وارد این شهر شده است، خدمات دهی با این حجم کاری سخت و دشوار است اما تمام تلاش و همت خود را بکار بستیم تا عیب ها و کمبودهایی که در سال های قبل وجود داشته به حداقل برسانیم و با اتکال به پروردگار و حمایت و پشتیبانی  همگانی همه مسئولان و با رهنمودهای استاندار بوشهر ، مقدمات کار اعم از اسکان، بهداشت و امنیت برای هموطنان  که شایسته بهترین ها هستند، پیش بینی شد.

وی ادامه داد: پیش بینی  ایجاد حدود بیش از ۴۰۰  چشمه سرویس‌های بهداشتی و حمام در ساحل و مناطق مورد دسترس گردشگران در سطح شهر فراهم شد و هماهنگی لازم با تمامی ادارات و مدارس هماهنگی لازم برای اسکان صورت گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه گفت: ساماندهی موتورهای چهارچرخ و قایق ها و شناورهای تفریحی گردشگری به نحو مطلوبی انجام شده است و جاهایی که نیازمند به ورود بخش خصوصی بوده همکاری لازم صورت گرفت.

وی اظهارداشت: برای اسکان هموطنان از ظرفیت منابعی که در قبل از آنها استفاده نمی شد بکار گرفتیم که دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی و اداراتی که محوطه مناسبی داشتند ، بخشی از آنها است.

فرماندار گناوه گفت: ورود گردشگران در تعطیلات نوروز باعث شده تا بازار این شهر رونق مضاعفی به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هموطنانی که این شهرستان را برای ایام تعطیلات نوروز خود برگزیدند اگر کم و کاستی وجود داشته است ، به نحوی ببخشند و از ایده ها و نظرات این عزیزان  برای خدمات دهی مناسب تر در سال آینده استفاده خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر