جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۹۰
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: نقش پارس جنوبی در مسئولیت‌های اجتماعی در نقاط پیرامونی آن پررنگ‌تر شود و شاهد توسعه و گسترش خدمات عام المنفعه به جوامع پیرامونی باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده سه‌شنبه‌شب در نشست با مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: استان بوشهر نقش بسیار مهمی در تأمین سبد انرژی کشور دارد و بخش عمده گاز کشور در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به تحولات گسترده در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که نقش پارس جنوبی در مسئولیت‌های اجتماعی نقاط پیرامونی آن پررنگ‌تر شود و شاهد توسعه و گسترش خدمات عام المنفعه به جوامع پیرامونی باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به انتخاب شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برای امسال تاکید کرد: حمایت‌های ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان باید مد نظر باشد و واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات اعتباری انجام شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در پارس جنوبی شد و افزود: پارس جنوبی یک سرمایه مهم اقتصادی و صنعتی است و شایسته نیست با این سرمایه مهم و عظیم، استان بوشهر با معضل بیکاری جوانان مواجه باشد.

محمدی‌زاده با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تأسیسات دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال‌زایی باشند.

وی خواستار اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی شد و بیان کرد: در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی باید حداقل ۱.۵ درصد سود محصولات تولیدی این صنایع که سالانه حداقل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است تخصیص یابد.

استاندار بوشهر خواستار نقش‌آفرینی وزارت نفت در تکمیل طرح آبرسانی سیراف - جم و تکمیل بزرگراه بندر دیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر