جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس شیلات گناوه گفت: صیادان این منطقه 73 تن ماهی صادراتی مرکب درآبهای این شهرستان صید کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، مهدی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ماهی مرکب علاوه بر اشتغال زایی، فرآوری و صادرات آن ارزی آوری برای کشور دارد.\n\nوی اظهارکرد: میزان صید امسال در مقایسه با سال گذشته 28 درصد کاهش داشته که نامساعدبودن شرایط جوی و کاهش دریاروی صیادان بخشی از دلایل آن است.\n\nرییس شیلات گناوه اضافه کرد: خوردن ماهی مرکب از نظر شرع اسلام اشکال دارد و به خارج کشور صادر می شود که ارزآوری و درآمد خوبی برای کشور، صادرکنندگان و صیادان دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۲
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: رییس شیلات گناوه گفت: صیادان این منطقه 73 تن ماهی صادراتی مرکب درآبهای این شهرستان صید کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مهدی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ماهی مرکب علاوه بر اشتغال زایی، فرآوری و صادرات آن ارزی آوری برای کشور دارد.

\n\n

وی اظهارکرد: میزان صید امسال در مقایسه با سال گذشته 28 درصد کاهش داشته که نامساعدبودن شرایط جوی و کاهش دریاروی صیادان بخشی از دلایل آن است.

\n\n

رییس شیلات گناوه اضافه کرد: خوردن ماهی مرکب از نظر شرع اسلام اشکال دارد و به خارج کشور صادر می شود که ارزآوری و درآمد خوبی برای کشور، صادرکنندگان و صیادان دارد.

\n\n

\n\n

ابراهیمی بیان کرد: صید ماهی مرکب با وسیله ای به نام گرگور که نوعی قفس سیمی است، انجام می شود و این نوع آبزی که برای تخم ریزی و یافتن پناهگاه از اعماق دریا به سواحل کم عمق می آید، گرگورهای صیادان را برای تخم ریزی خود انتخاب می کند.

\n\n

وی گفت: تخم های ماهی مرکب همانند خوشه های انگور است که اگر به مدت طولانی در معرض هوای آزاد قرار گیرد، خراب می شوند.

\n\n

ابراهیمی ادامه داد: صیادان باید پس از بالا کشیدن گرگورها و تخلیه صید، بلافاصله برای مراقبت از تخم های ماهیان مرکب آنها را در دریا رها کنند.

\n\n

وی بیان کرد: تنها راه چاره برای توسعه پایدار و اقتصادی بودن فعالیت های صیادی، رعایت استانداردها و عمل به قوانین و مقررات صیادی است.

\n\n

\n\n

رییس شیلات گناوه یادآورشد: زمان آزادسازی صید ماهی مرکب براساس اعلام پژوهشکده میگوی کشور، سوم اسفندماه پارسال بوده که به مدت دوماه ادامه داشت.

\n\n

وی گفت: تعداد قایق و موتورلنج های صیادی دراین شهرستان 243 فروند و صیادان فعال یکهزار و 150 نفر هستند.

\n\n

ماهی مرکب که دراصطلاح محلی دراستان بوشهر به خساک معروف است در کشورهای غیر مسلمان علاوه بر کاربرد در صنایع دارویی به عنوان غذا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر