سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۰۲۳۳
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: سرپرست معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۹ هزار تن خرما و رُطَب نخلداران این استان برای تعادل بخشی در قیمت آماده عرضه به بازارهای مصرف است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد جهانگیرلو افزود: در زمان حاضر میزان ذخیره خرما از نوع کبکاب در سردخانه های استان بوشهر ۱۶هزار تن و رُطَب ۲هزار تن است.

وی بااشاره به اینکه فصل برداشت خرما  در استان بوشهر از شهریور پارسال بوده است یادآورشد: بخشی از افزایش قیمت این محصول  همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان علاوه بر افزایش تقاضا مربوط به هزینه های نگهداری  در سردخانه و بسته بندی این محصول است.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده دولت در تلاش است برای محصول خرما نیز مانند سایر کالاها قیمت مشخص و قطعی مشخص کند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

جهانگیرلو اضافه کرد: در زمان حاضر قیمت خرمای فله ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان است این درحالی است که در زمان برداشت ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان و تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می شد.

وی ادامه داد: همچنین خرمای بسته بندی شده نیز بستگی به نوع خرما و بسته بندی از ۲۷ تا ۳۴ هزار تومان تعیین شده این درحالی است که تا پیش از این قیمت این نوع خرما ۲۲ هزار تومان بوده است.

سرپرست معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این استان با دارا بودن ۶ میلیون اصله نخل در سطحی معادل ۳۴ هزار هکتار و تولید ۱۷۴ هزار تن خرما جایگاه مهمی در تولید خرمای کشور دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر