دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون عمرانی استانداری:
فکرشهر: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: سد دالکی از پروژه های مهم و ملی سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن دردست اجراست ولی با وجود ...
کد خبر: ۱۱۰۲۶
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

فکرشهر: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: سد دالکی از پروژه های مهم و ملی سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن دردست اجراست ولی با وجود پیش بینی هایی صورت گرفته از برنامه زمانبندی کمی عقب است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد حسن باستی روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی سد دالکی دشتستان افزود: این سد طرح های خوب از لحاظ حجم آبگیری و پوشش اراضی کشاورزی در سطح کشور به شمار می رود که تسریع در اجرای آن براساس برنامه زمانبندی ضروری است.

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و حجم خوب آب این سد تکمیل آن باعث تقویت و سیراب شدن حجم گسترده ای از اراضی منطقه خواهد شد.

\n\n

مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: سد دالکی مخزنی از نوع خاکی با هسته آسفالتی به طول تاج یکهزارو 176 متر است.

\n\n

\n\n

شاپور رجایی افزود: اکنون دو تونل انحرافی درمجموع به طول یکهزارو 500 متر برای سیستم انحراف آب سد در دست اجراست.

\n\n

وی بیان کرد: پنج هزارو 110 کیلومتر حوضچه آبریز و 148 میلیون متر مکعب حجم مفید مخزن سد دالکی است.

\n\n

رجایی اضافه کرد: هم اکنون سد دالکی 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار مورد نیاز برای احداث و تکمیل سد سه هزارو 700 میلیارد ریال پیش بینی می شود.

\n\n

فرماندار دشتستان گفت: سد دالکی در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر دالکی شهرستان دشتستان قرار دارد.

\n\n

ارسلان زارع افزود: با بهره برداری از این سد علاوه بر کنترل سیلاب جریان رودخانه دالکی به منظور جلوگیری از هدر رفت سیلاب ها و کاهش خسارت های ناشی از آن باعث اشتغال زایی درمنطقه خواهد شد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی بهبود وضع کشاورزی، آبیاری 12 هزارو 750 هکتار از نخلستان ها و اراضی زارعی منطقه و نجات بیش از دو میلیون اصله نخل مثمر از خطر کم آبی و خشکسالی را از دیگر اهداف احداث سد دالکی عنوان کرد.

\n\n

زارع اضافه کرد: همچنین تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و محیط زیست پایاب سد و تولید 24 مگاوات انرژی برق آبی را نیز از دیگر اهداف احداث سد دالکی است.

\n\n

عملیات اجرایی سد دالکی در جریان سفر 23 و 24 دیماه سال 93 رییس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر با حضور وزیر نیرو آغاز شد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر