جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست بخشدار ویژه خارگ با فرماندار و برخی از مدیران کل استان بوشهر مطرح شد:
کد خبر: ۱۱۰۳۸۲
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ با بیان اینکه اولویت اشتغال در خارگ با بومیان است، گفت: در بحث پروژه‌های حوزه شیلات جزیره خارگ وقفه طولانی ایجاد شده است.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا دشتی زاده سه‌شنبه‌شب در نشست با فرماندار و برخی از مدیران کل استان بوشهر اظهار داشت: یکی از خواسته‌های بحق اهالی شریف جزیره خارگ در حوزه آموزش و پرورش تسریع در اجرای پروژه بهسازی و نوسازی مدارس مطهری و شهدا در جزیره خارگ است  که روند مناسبی ندارد.

دشتی‌زاده افزود: در بحث پروژه‌های حوزه شیلات وقفه طولانی ایجاد شده است که شایسته است قشر زحمتکش صیاد این جزیره قدر دانسته شود. اجرای این پروژه‌ها مشکلات صیادان این جزیره را رفع خواهد کرد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در حوزه اشتغال در دوره جدید اولویت با بومیان ساکن این جزیره خارگ خواهد بود.

وی تاکید کرد: ۳۱۸ بومی بیکار در این جزیره وجود دارد که در ۳ ماه گذشته ۳۵ بومی در صنایع جزیره بکارگیری شده اند.

لزوم تقویت بخش درمان

سمیه گیوی از اعضای شورای شهر خارگ اظهار کرد: در حوزه درمانی خواستار خدمات بیشتری به اهالی صبورخارگ هستیم و باید ساماندهی خدمات پزشکی در این جزیره با جدیت دنبال شود.

وی افزود: در بحث ترمیم خیابان طالقانی توسط اداره برق خواستار تسریع در اجرای این پروژه هستیم.

عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: یکی دیگر از نیازهای اساسی حوزه پزشکی این جزیره ایپتومتریست است که نیاز است به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود.

گیوی خاطر نشان کرد: در بحث تردد دریایی جزیره خارگ خواستار تسریع در انعقاد قرارداد با شناورهای استاندارد در جزیره خارگ هستیم.

روند کند نوسازی مدارس خارگ

بهروز خواجه یکی دیگر از اعضای شورای شهر خارگ اظهار کرد: روند پروژه‌ای عمرانی در حوزه نوسازی مدارس جزیره خارگ بسیار کند است و این موضوع سبب نارضایتی اهالی شریف جزیره خارگ شده است.

وی افزود: کمبود فضا و تجهیزات آموزشی در این جزیره مشهود است و شایسته است که طی برنامه مدون و تعیین زمان پروژه‌ها نسبت اتمام این فضا اقدام شود.

عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: همچنین از دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر درخواست داریم که با دندان پزشک مسلط به تمامی امور دندان پزشکی مستقر شود.

خواجه در پایان خاطر نشان کرد: در پرداخت وام‌های مسکن اهالی شریف جزیره خارگ با توجه به هزینه‌های بالای ساخت تسریع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر