پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۵۴۵
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: یکی از مولفه های مهم سفر امنیت است که تحقق این مهم بدلیل برنامه ریزی و هماهنگی بین نیروهای امنیتی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی این استان باعث شد شمار گردشگران در تعطیلات نوروزی افزایش چشمگیری داشته باشد. .

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار علی رزمجو روز جمعه در جمع مدیران عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر افزود: در ۲۰ روز گذشته همه دستگاه‌های انتظامی و نظامی استان برای تامین امنیت و آرامش مردم و مسافران پای کار بودند و با وجود اینکه شمار مسافران چند برابر جمعیت استان بود اما کوچک‌ترین مساله امنیتی که مخل نظم و امنیت باشد در استان رخ نداد و این مهمترین مولفه برای استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی سازماندهی ۹هزار و ۲۶۲ نفر در قالب ۲هزار و ۴۳۱ تیم گشتی، کاهش پنج درصدی سرقت، اعمال قانون ۳۳ هزار خودور، توقیف ۳۹۸ خودرو متخلف و دستگیری ۴۸۱ نفر متهم به جرائم مختلف را از دستاوردهای نیروی انتظامی در استان بوشهر عنوان کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: نیروی امنیتی و انتظامی افزون براینکه مسئول نظم و امنیت مسافران و گردشگران بودند مسئولیت راهیان نور دریایی و اعزام به راهیان نور جنوب را نیز برعهده داشتند که امسال پنج هزار و ۸۴۷ نفر از ۱۰ استان کشور برای راهیان نور دریایی جزیره خارگ از استان بوشهر اعزام و همچنین ۹هزار و ۳۹۷ نفر نیز در بحث زمینی در قالب راهیان نور به جبهه جنوب اعزام شدند.

رزمجو به اقدامات فرهنگی و هنری انجام شده در نوروز نیز اشاره کرد و گفت: ورود مسافران نوروزی با حجمی چند برابر ساکنین استان بوشهر باعث ایجاد دغدغه‌های فرهنگی فراوانی در بین مردم و مسئولین شده بود که سپاه بر همین اساس در میادین مختلف، ورودی شهرها، پارک‌ها، سواحل و سایر نقاطی که مسافرین نوروزی حضور داشتند با برپایی چادر و یا استقرار کانکس، اقدام به برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه مختلف و متنوع فرهنگی در سراسر استان مانند برپایی نماز جماعت، توزیع تراکت فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع )استان بوشهر افزود: یکی از برنامه‌های ویژه فرهنگی  سپاه امام صادق بازگویی حماسه‌های استان بوشهر در قالب نمایش طنز برای مسافرین نوروزی بود که این برنامه به همت بسیجیان در دهکده گردشگری بوشهر به مدت ۲ ساعت اجرا می‌شد.

وی در خصوص راهیان نور دریایی که برای دهمین سال در این استان برگزار می‌شود اعلام کرد: زائران راهیان نور دریایی از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و ۲ نمایشگاه‌ دفاع مقدس در جزیره مقاوم خارگ همچنین در قالب گردشگری تعالی بخش از موزه شهید رئیس‌علی دلواری در دلوار، موزه دریا و دریانوردی ارتش در بوشهر، موزه مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر نیز بازدید کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر