پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس محیط زیست استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۰۷۹۱
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان غلظت ریزگردها در این استان که طی روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه جاری به ۸۹۵ و ۷۲۹ میکرو گرم بر مترمکعب رسیده بود روبه کاهش است.

به گزارش فکرشهر، علیرضا مصلحیان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا هم اکنون میزان ریزگردها در شهر برازجان ۱۷۳، دیلم ۱۷۵، بوشهر ۱۵۵ و عسلویه ۲۵۶  میکروگرم بر مترمکعب است.

وی اضافه کرد: بررسی شواهد نشان می‌دهد میزان غلظت ریزگردها در استان بوشهر در حال کاهش است این درحالی است که براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی توده جدیدی از  گرد و غبار از روز چهارشنبه این استان را فرا می‌گیرد.

به گفته مصلحیان ریزگردها از روز ۱۹ فروردین ماه وارد استان بوشهر شده و بیشترین میزان غلظت در روزهای ۲۱ و ۲۲ گزارش شده به نحوی که میزان غلظت گرد و غبار در بوشهر روز ۲۱ فروردین ساعت ۲۰ به ۸۹۵ و روز ۲۲ فروردین ساعت یک بامداد به ۷۲۹ میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود.

وی گفت: براساس استانداردها با توجه به غلظت ریزگردها به غیر از عسلویه شرایط جوی شهرستان‌های دیلم، بوشهر و برازجان برای گروه‌های حساس به عنوان هوای ناسالم و شرایط جوی شهرستان عسلویه نیز برای همه ناسالم گزارش شده است.

مصلحیان یادآور شد: براین اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند.  

به گفته مصحلیان شاخص استاندارد جهانی کیفیت هوا ۱۵۰میکروگرم بر مترمکعب است این در حالی است که میزان گرد و غبار در شهرهای یاد شده چند برابر استاندارد گزارش شده است.

وی بیان کرد: کانون این گرد و غبار از کشور عراق است.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بوشهر درحالی که هنوز ذرات معلق ریزگردهایی که از اوایل هفته جاری بر فضای این استان حاکم شد هنوز بطور کامل پاک نشده است، پیش بینی شده از روز چهارشنبه دوباره این پدیده استان را فراگیرد.

براساس این گزارش همانند روزهای گذشته تمرکز فعالیت این پدیده بیشتر برای مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر