شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۱۰۱۱
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان گفت: زمان کمی برای تمرین و حضور در مسابقات جوانان جهان دارم اما سعی می‌کنم تا بهترین خودم باشم؛ هر اتفاقی در یونان امکان‌پذیر است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسابقات قهرمانی جوانان جهان از ۱۲ اردیبهشت‌ماه در کشور یونان آغاز خواهد شد. با تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری، قرار است تنها ۲ ورزشکار شامل علیرضا یوسفی رکورددار جوانان جهان در دسته فوق سنگین و یکتا جمالی دارنده مدال برنز جوانان جهان در دسته ۸۷ کیلوگرم، نمایندگان ایران در آوردگاه یونان باشند.

در این راستا، یکتا جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: وزنه‌برداری زنان مدت زمان کوتاهی است که در ایران آغاز به کار کرده و دختران ایران نشان دادند که می‌توانند در مسابقات نوجوانان و جوانان جهان و حتی در آسیایی و در سطح بزرگسالان پیشرفت کرده و به مدال برسند.

وی افزود: خیلی کم پیش می‌آید که تمام شرایط یک ورزشکار خوب و کمبودی نداشته باشد. همین کمبودها سبب می‌شود تا ورزشکار جنگنده‌تر شده و به موفقیت رسیده و آن نقاط ضعف را برطرف کند.

دارنده مدال برنز وزنه‌برداری جوانان جهان عنوان کرد: از آنجایی که در این مسابقه زمان کمی دارم، می‌خواهم فقط تمرین کنم و بهترین خودم در این مسابقه باشم. تقریبا نزدیک به 3 یا چهار ساعت در روز تمرین می‌کنم. امیدوارم رکوردهایم را افزایش دهم و با تمرکز کامل حرکاتم را صحیح بزنم.

وی اضافه کرد: وقتی بهترین خودم باشم و نسبت به رقبا رکوردهایم بالاتر باشد، هر چیزی امکان‌پذیر است. هر چیزی که خداوند بخواهد رقم خواهد خورد. تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین خودم باشم.

وی ادامه داد: هیچکدام از رقیبانی که در مسابقات جهانی نوجوانان عربستان حضور یافتند، در رقابت‌های جهانی جوانان ازبکستان شرکت نکرده بودند. به یقین در مسابقات جوانان جهان یونان رقیبان آشنایی را خواهم دید و حتی تعداد وزنه‌برداران بیشتر است.   

جمالی اضافه کرد: خوشحالم که فدراسیون من را به عنوان تنها وزنه‌بردار دختر راهی یونان می‌کند. امیدوارم با رکوردهای خوب، این لطف را جبران کنم. برای باقی دوستان وزنه‌بردار آرزوی موفقیت دارم.

یکتا جمالی که از وی به عنوان دختر تاریخ‌ساز ایران یاد می‌شود، خردادماه سال ۱۴۰۰ با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ازبکستان تاریخ‌سازی کرد. اعزام جمالی و یوسفی به مسابقات جهانی در حالی است که پیش از این اعلام شده بود از ایران هیچ‌ وزنه‌برداری در مسابقات یونان حضور نخواهد یافت و این موجب شد تا تمرینات تیم وزنه‌برداری جوانان که زیر نظر سعید علی‌حسینی برگزار می‌شود، تعطیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر