پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۰۸۹
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پیوند بین هنر و انقلاب اسلامی پیوندی ویژه و مربوط به مقطع خاص زمانی نیست و برای اشاعه مفاهیم انقلاب ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحیم افروغ درباره هنر انقلاب اسلامی افزود: پیوند بین هنر و انقلاب اسلامی برای نسل جدید، آینده، جهانیان و دلدادگان انقلاب اسلامی و کسانی که امروز منتظر دیدن، شنیدن و مواجهه با این مفاهیم بلند هستند و روح جامعه جدید بشر که از ظلم، استبداد و استکبار خسته شده و خواهان یک حرف نو است؛ هنر ابزاری بسیار کمک کننده و فاخر خواهد بود.

وی ادامه داد: هنر فاخر باید با داشتن مفاهیم بلند موجب ایجاد تحول درونی در انسان‌ها شود و بتواند فردای جوامع را متحول کند.

افروغ با بیان اینکه مسئولیتی وجود دارد که هنرمند باید انقلاب اسلامی را با تمام وجود بفهمد ادامه داد: اهالی هنر فهیم که انقلاب اسلامی را به عنوان ابزاری متعالی با تمام وجود درک کردند باید امروز با نگاه رو به جلو، تقویت کننده، زیرساختی و برطرف کننده موانع به اشاعه هنر و مفاهیم انقلاب اسلامی کمک کنند.

وی اضافه کرد: با وجود کارها و خدمات شایسته ای که در دوران انقلاب اسلامی در حوزه هنر انجام شده اما هنوز در حوزه سخت افزاری مشکلاتی در این بخش وجود دارد که باید برای فردای مهیاتر هنرمندان، هنر متعالی و متعهد این مشکلات برطرف شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از بعد دیگر زیرساخت‌های حرفه ای کار است که باید مهیا شود که بخشی ازآن آموزش‌های لازم و زیرساخت‌هایی است که در دل آن هنرمند بتواند رشد کند و گرفتار ابتدایی ترین مسائل خود که منجر به رها کردن هنر و یا پرداختن بی حوصله به این مقوله مهم باشد نشود.

افروغ یادآور شد: باید تلاش کرد با تدابیر خاصی مشکلات و موانع زیرساختی به شکل‌های مختلفی از جمله صندوق هنر از جلو پای هنرمندان برداشته شود.

وی با اشاره به اهمیت بخش آموزش اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار دارد آموزش در مناطق محروم است و تلاش می‌شود با تکنیک‌های مشخص، فضای لازم برای آموزش علاقمندان به هنر مهیا شودد.

افروغ در باره نگاه متعالی هنرمند به عنوان یک مسئولیت گفت: باید با کمک هم بتوانیم روز به روز نگاه متعالی هنرمندان را تقویت کنیم تا آثاری که تولید می شود از آن مفهومی متعالی متبادر شود.

وی تاکید کرد: به صحنه آوردن هنرمندان در قالب گروه‌های مردمی، فعالان و نخبگان حوزه هنر در قالب‌های هم اندیشی و کارگروه‌ها میزهای تخصصی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قراردارد تا بتوانیم از آنها استفاده و با هم دیگر به مسائل اصلی پی ببریم، راهکار بیابیم و آنها را اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان باید علمدار این حرکت مردمی که مثل همیشه در صحنه هستند، باشند و گام‌های مثمر ثمری بردارند تا فردایی شکوفا در عرصه هنر با مفاهیم بلند و اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی برای امروز و فردای بشریت رقم بزنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر