پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۱۸۷
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: یکهزار و ۴۰۰ نفر در سراسر این استان در قالب طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم ثبت‌نام کرده‌اند که مرحله نخست آن بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

ببه گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحیم افروغ افزود: طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی بر اساس رویکرد دولت سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی طرح ریزی شده است تا شرایط را برای آموزش مناطقی که دسترسی محدودتری به آموزش‌های هنری دارند، فراهم شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در مرحله نخست آموزش رایگان هنر، دوره آموزشی پنج رشته پر متقاضی در پنج شهرستان بوشهر برگزار شده است.

افروغ عنوان کرد:  در شهرستان گناوه دوره آموزشی رشته عکاسی دیجیتال، در بوشهر در رشته گرافیک تبلیغاتی، در دشتستان تدوین فیلم برگزار شد و در کنگان آموزش رشته سفالگری بزودی آغاز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری دوره‌ها در دیگر رشته‌ها که شمار علاقمندان به حد نصاب تشکیل کلاس در شهرستان‌ها نرسید بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به صورت متمرکز حضوری و مجازی برگزار می‌شود که بر این اساس آموزش در رشته‌های طراحی مد و لباس، بازیگری تئاتر، عکاسی دیجیتال، مربیگری نقاشی کودک و هنرهای دستی در خانه در شهرستان بوشهر به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سایر رشته‌ها که شمار افراد متقاضی اندک بوده است، دوره‌های آموزشی به صورت مجازی (آنلاین و آفلاین) و متمرکز با حضور هنرجویان مناطق مختلف برگزار می‌شود.

این طرح در نخستین اقدام، در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا شده و مقرر شده است مرحله دوم آن نیز با حضور بیست استان کشور ادامه یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر