جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۱۹۷
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۷

فکرشهر: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب بر توجه به مدیریت مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری مشترکان آب در بهینه مصرف کردن آب قابل تقدیر است، ولی درصدی از مشترکین بیش از الگو تعیین شده مصرف می‌کنند این مهم سبب بروز مشکلات در توزیع عادلانه آب می‌شود.

ابه گزارش فکرشهر ازآب و فاضلاب استان بوشهر،  بوالحسن عالی با بیان اینکه آب تولیدی استان بوشهر گران‌ترین آب آشامیدنی در کشور است تصریح کرد: به‌صورت متوسط قیمت تمام شده تولید و تهیه آب آشامیدنی هر مترمکعب 7500  تومان است درحالی که بین 600 تا 1000 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان‌ها از سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد و خط آبرسانی کازرون تهیه و توزیع می‌شود گفت: علاوه بر این حدود 10  درصد آب از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن تهیه و از تولیدکنندگان خریداری و در شبکه آبرسانی توزیع می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر سرانه مصرف آب را در استان را 250 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز اعلام کرد و گفت: این میزان بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی‌ است که می‌توان با مدیریت مصرف و استفاده از تجهیزات کاهنده تا 50 درصد این میزان را کاهش داد.

عالی مشکلات سفره‌های زیرزمینی آب و بحرانی بودن دشت‌های استان را یادآور شود تصریح کرد: منابع داخلی آب استان در سفره‌های زیرزمینی غیرقابل برداشت است که برای بخشی از چاه‌ها با مشکلات برای تامین آب روستاها برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: امید می‌‌رود با وارد مدار شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بحران کم آبی در استان کاهش یاید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر