پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری بوشهر گفت: درامر مبارزه با بلای خانمانسوز مواد مخدر باید همه احساس مسوولیت کنند وهمگام با پلیس حرکت کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان منش روز دوشنبه در 'کارگاه آموزشی شناخت مواد مخدر وپیشگیری اولیه از اعتیاد' در گناوه افزود: همه در اجتماع باید نسبت به مصرف مواد مخدر و آسیبهای آن حساس و دغدغه داشته باشند تا آسیب کمتری به جامعه وارد شود. وی افزود: اگر آموزش مهارتهای زندگی به ویژه نه گفتن در افراد تقویت شود، شهروندان در برابر آسیب مواد مخدر تا حد زیادی مصون می شوند. 
کد خبر: ۱۱۱۲۱
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری بوشهر گفت: درامر مبارزه با بلای خانمانسوز مواد مخدر باید همه احساس مسوولیت کنند وهمگام با پلیس حرکت کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان منش روز دوشنبه در 'کارگاه آموزشی شناخت مواد مخدر وپیشگیری اولیه از اعتیاد' در گناوه افزود: همه در اجتماع باید نسبت به مصرف مواد مخدر و آسیبهای آن حساس و دغدغه داشته باشند تا آسیب کمتری به جامعه وارد شود. وی افزود: اگر آموزش مهارتهای زندگی به ویژه نه گفتن در افراد تقویت شود، شهروندان در برابر آسیب مواد مخدر تا حد زیادی مصون می شوند. 

\n\n

ترکمان منش ، رفتارسازی و نهادینه کردن رفتارهای مطلوب در جامعه را زمینه برای پیشگیری در مقابله با موادمخدر عنوان و تصریح کرد: برنامه های مقابله با مواد مخدر باید نتیجه محور باشد و با طراحی و انسجام پیش برود زیرا اشاعه مواد مخدر سازمان یافته انجام می شود.

\n\n

وی با بیان اینکه در برنامه های مبارزه با مواد مخدر توجه وتمرکز باید بیشتر بر بحث پیشگیری قرار گیرد، اظهار داشت: درمان و بازگشت هر فردی از جامعه که به مصرف موادمخدر آلوده شد، بسیار سخت و هزینه بر است و تمرکز باید بر برنامه های پیشگیری و آگاه سازی جامعه باشد.

\n\n

معاون سیاسی واجتماعی فرماندار گناوه هم گفت:پیشگیری، بهترین راه مقابله با اعتیاد در جامعه است و پیشگیری از طریق آموزش و فرهنگ سازی توسط سازمانهای مردم نهاد به راحتی قابل اجراست.

\n\n

فتح الله نوروزی باتاکید بر لزوم همکاری خانواده ها، دستگاههای اجرایی وسازمانهای مردم نهاد با نیروی انتظامی افزود : اگر این همکاری وجود داشته باشد وخانواده ها مهارت های لازم را فراگیرند فرزندانشان کمتر در منجلاب اعتیاد گرفتار می شود. 

\n\n

به نوشته ایرنا، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گناوه بر آموزش مربیان پرورشی مدارس برای شناخت و آگاهی بخشی به دانش آموزان در زمینه آسیبهای مصرف موادمخدر تاکید کرد.

\n\n

وی بر یکپارچکی و وحدت برنامه و نهادهای مختلف اجرایی برای مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: برای مقابله با مافیای موادمخدر باید یکپارچه باشیم و در این راه نیاز به همراهی مردم و بسیج عمومی داریم.

\n\n

دراین کارگاه ،کارشناسان مواد مخدر ،حاضران را از مشخصات ظاهری وترکیبات شیمیایی انواع مواد مخدر صنعتی وسنتی وتاثیرات سوء مصرف آنها بر فرد معتاد ،خانواده وجامعه آگاه کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر