سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: گزارش مرکز آمار نشان می دهد استان بوشهر کمترین شاغلان بخش صنعت در کشور را به خود اختصاص داده است.به گزارش فکرشهر، مرکز آمار به تازگی نتایج تفصیلی آمارگیری نیروی کار در پاییز سال گذشته را ارائه کرده که از نکات جالب آن رتبه آخر استان بوشهر در اشتغال صنعتی است.برپایه این گزارش، بوشهر با 24.2 درصد، کمترین شاغلان را در بخش صنعت کشور به خود اختصاص داده است.در اشتغال صنعتی، یزد با 46.8 درصد رتبه اول کشور را داراست، ضمن اینکه میانگین اشتغال کشور در این بخش 34.5 درصد می باشد.
کد خبر: ۱۱۱۳
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: گزارش مرکز آمار نشان می دهد استان بوشهر کمترین شاغلان بخش صنعت در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فکرشهر، مرکز آمار به تازگی نتایج تفصیلی آمارگیری نیروی کار در پاییز سال گذشته را ارائه کرده که از نکات جالب آن رتبه آخر استان بوشهر در اشتغال صنعتی است.

برپایه این گزارش، بوشهر با 24.2 درصد، کمترین شاغلان را در بخش صنعت کشور به خود اختصاص داده است.

در اشتغال صنعتی، یزد با 46.8 درصد رتبه اول کشور را داراست، ضمن اینکه میانگین اشتغال کشور در این بخش 34.5 درصد می باشد.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر 36.4 درصد اعلام شده که مطابق میانگین کشوری می باشد. اگرچه استان های اردبیل و آذربایجان غربی با 43 و 41.5 درصد، رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین بر پایه گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری بوشهر در پاییز سال گذشته 10.7 درصد برآورد شده است.

بر پایه این گزارش، عمده فعالیت اقتصادی در استان بوشهر در بخش خدمات با اشتغال 59 درصدی بوده است. صنعت با 42.2 درصد و کشاورزی با 16.8 درصد رتبه های بعدی اشتغال استان را دارد.

همچنین 76.7 اشتغال استان بوشهر در بخش خصوصی و 23.3 درصد در بخش عمومی اعلام شده است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر