پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۴۰۰
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: از محل سفر استانی رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان اختصاص یافت که بخش نخست تخصیص آن اسفندماه سال گذشته انجام شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر افزود: در ششمین سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر در مهرماه سال گذشته موضوع توسعه زیرساخت‌های منطقه مطرح شد که در این زمینه اقدام‎های خوبی به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر این اعتبار وزارت نیرو موظف شد ۵۰  مگاوات برق  و ۶۰ لیتر بر ثانیه آب برای منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر تامین کند.

حسینی ادامه داد: در روزهای پایانی سال، بخش اول سهم اعتبارات استانی تخصیص یافت که بلافاصله پروژه‌هایی برای تامین آب، برق و فضاسازی فاز عملیاتی منطقه تعریف شد.

وی گفت: در همین راستا پروژه حصار کشی محدوده اطراف منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر به طول پنج کیلومتر و ۱۷ متر تعریف شد که فاز نخست آن ۶۷۰ هکتار برای ایجاد زیرساخت‌های اولیه  شامل  جاده سازی معابر و احداث شبکه آب و برق در دستور کار قرار گرفته و احداث ساختمان گمرک و سردر منطقه از  پروژه‌های اولویت‌دار است.

حسینی افزود: امیدواریم با حمایت و کمک مسئولان شهرستان دیلم و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منابع لازم برای اجرای پروژه‌ها تا پایان سال تامین شود.

فرماندار دیلم نیز با اشاره به اینکه منطقه ویژه شمال استان بوشهر یک ظرفیت بسیار قوی برای شهرستان است گفت: حضور گروه‌های بزرگ سرمایه گذاری کمک زیادی به اشتغال شهرستان می کند و در این ارتباط مدیران شهرستان  باید بجا مطالبه گری کنند تا نتیجه درست حاصل شود.

ناصر کشاورزی افزود: استان بوشهر ۹۲۵ کیلو متر مرز مشترک با خلیج فارس دارد و این سرمایه بزرگی است از این فرصت بویژه در شمال استان بدرستی استفاده نشده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به محیط پیرامونی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر افزود: پیمانکارانی که برای این منطقه انتخاب می‌شوند باید از ظرفیت شهرستان اعم از نیروی کار و تجهیزات لجستیکی استفاده و مسئولیت‌های اجتماعی را بپذیرند.

در ششمین سفر استانی آیت الله سید ابراهم  رئیسی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت سیزدهم که در ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان بوشهر انجام شد ۹۳ مصوبه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی این استان به تصویب رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر