جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر:
کد خبر: ۱۱۱۸۷۶
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: با ابلاغ شیوه‌نامه "شورای پژوهش مدیریت شهری" از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این شورا در استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، هوشنگ رستم پور شهیدی اظهار کرد:با بیان اینکه با ابلاغ شیوه‌نامه شورای پژوهش مدیریت شهری از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این شورا در استان تشکیل خواهد شد؛  در اعضای این شورا نماینده شهرداران استان و نماینده شورای اسلامی شهر و نیز دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه حضور دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه پژوهش در مدیریت شهری و شهرداری‌ها، اهداف عمده تشکیل این شورا سیاست‌گذاری، هدایت و ایجاد وحدت رویه در فرآیند انجام طرح‌های مطالعاتی و فعالیت‌های پژوهشی حوزه مدیریت شهری، نهادینه کردن فرهنگ پژوهش محوری در حوزه مدیریت شهری است و با تدوین شیوه‌نامه و تشکیل این شورا، بررسی اولویت‌های پژوهشی شهرداری و سازمان‌های تابعه و همچنین هدفمند نمودن امور پژوهش در شهرداری به جهت دستیابی به منابع علمی و کاربردی روز دنیا در جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری گام‌های موثری در پیش خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر تصریح کرد: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر در دوره ششم اولویت‌ها و مسئله‌هایی دارند و شورای پژوهش باید برای آن‌ها محتوای علمی و پشتوانه‌های پژوهشی تهیه کند و شورا و شهرداری‌های استان را در تحقق برنامه‌ها یاری رساند.

رستم پور شهیدی خاطر نشان کرد: تدوین فرایند رسیدگی به طرح‌های پژوهشی و تائید شورای پژوهش برای اجرایی شدن هر نوع پروژه مطالعاتی در شهرداری‌ها الزامی است و از این پس شورای پژوهشی یکی از ارکان اصلی پژوهش‌ها است که وظیفه راهبری پروژه‌های مطالعاتی با هدف ارتقای توان علمی مدیریت شهری و اولویت‌بندی و حل مسائل و مشکلات پیش‌روی شهرداری‌ها و شوراها و انتظام‌بخشی به اقدامات و هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی این نهاد است.

وی بیان کرد: در این دستورالعمل اهداف و ترکیب اعضای شورا، مشتمل بر شورای پژوهش استان و شورای پژوهش شهرداری مرکز استان، وظایف و اختیارات شورا، وظایف دبیر شورا، محل دبیرخانه شورا و نحوه تشکیل جلسات و نظارت و پایش عملکرد شورا تشریح شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر