چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۱۶۶
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در روز عید فطر دو هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار زکات فطریه مردم استان را جمع آوری می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد رضا میری با اشاره به آمادگی کمیته امداد برای جمع‌آوری فطریه مردم، گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار مجهز به دستگاه کارت خوان در سطح استان بوشهر با همکاری بانیان مساجد و مراکز نیکوکاری برای جمع‌آوری زکات فطره مردم اقدام می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که این پایگاه‌ها در سطح مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری مستقر می‌شوند، افزود: به‌منظور جذب حداکثری زکات فطره مردم دیندار استان، ضمن فعال‌سازی درگاه‌های الکترونیکی، کد دستور#۰۷۷۸۸۷۷ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰  نیز برای این منظور فراهم شده است.
 
به گفته مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تمهیدات لازم برای دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفارات به شکل جداگانه‌ای پیش بینی شده است.
 
وی با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، عنوان کرد: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و بخشداران نقش مهمی در زمینه تبیین موضوع پرداخت زکات فطره دارند و انتظار داریم تمهیدات لازم را برای جمع آوری آن در نقاط مختلف این استان فراهم کنند.
 
میری تاکید کرد: فقط موسساتی می‌توانند اقدام به جمع آوری فطریه در استان کنند که پیش‌ازاین مجوز و کارت مخصوص جمع‌آوری زکات را از ستاد زکات استان دریافت کرده باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۱ میلیارد تومان فطریه در استان جذب و در جهت رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد.
 
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: امسال جمع آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات فطره در روز عید فطر پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است، که بخشی در همان روز برای نیازمندان و بیماران صعب العلاج هزینه و قسمتی دیگر با نظر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صرف تهیه وسایل سرمایشی و لوازم ضروری زندگی نیازمندان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر