سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۹۶
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: یورونیوز نوشت: مقامات آمریکایی و غربی معتقدند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است روز نهم مه رسما به اوکران اعلان جنگ کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این اقدام به اعتقاد منابع غربی به منزله بسیج کامل نیروهای ذخیره ارتش روسیه در زمانی است که قوای تهاجمی این کشور در جنگ اوکراین رو به افول گزارش شده است.

روز نهم ماه مه در روسیه به عنوان «روز پیروزی» نامگذاری شده و یادآور غلبه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بر آلمان نازی در جنگ کبیر میهنی در سال ۱۹۴۵ است.

مقامات غربی از مدت‌ها پیش بر این باور بودند که پوتین از اهمیت نمادین و ارزش تبلیغاتی روز نهم مه برای اعلام یک دستاورد بزرگ نظامی در اوکراین و یا تصمیم برای تشدید خصومت استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گمانه‌زنی‌ها، کرملین سناریویی را در دست دارد که به موجب آن ولادیمیر پوتین روز نهم مه رسما به اوکراین اعلان جنگ خواهد کرد و کلیه نیروهای کشور برای پیشبرد این جنگ از این پس بسیج خواهند شد.

رئیس جمهوری روسیه و رسانه‌های رسمی در این کشور همواره از تهاجم نظامی اخیر به اوکراین به عنوان «عملیات ویژه نظامی» نام برده‌اند.

گفتنی است که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز دوشنبه اعلام کرد که اواخر ماه آوریل از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان شنیده بود که روسیه قصد دارد روز ۹ مه به جنگ اوکراین پایان دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر