چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۵۲۰
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: سد خائیز با حجم مخزن ۱۶میلیون متر مکعب در شهرستان تنگستان بعنوان یکی از مطالبات جدی کشاورزان در آستانه بهره برداری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از روند اجرای سد خائیز تنگستان افزود: آورد رود خانه فصلی خاییز ۱۱ میلیون متر مکعب است که با توجه به ظرفیت این سد امکان ذخیره آن و پیشگیری از وقوع سیلاب به خوبی فراهم می‌شود.

وی  اضافه کرد: با افتتاح سد خاییز آب مورد نیاز برای آبیاری ۲۰۰ هزار اصله نخل فراهم می شود که با همت دولت و بهره برداری از این پروژه یکی از آرزوهای مردم تنگستان محقق می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت:با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، اجرای سد خائیز مهمترین و پروژه در شهرستان تنگستان و راهکاری مهم برای نجات نخیلات این شهرستان به شمار می‌رود.

وی یادآورشد: احداث سد در استان بوشهر برای ذخیره آب‌های سطحی و مصرف آن در بخش کشاورزی و آشامیدنی از واجباتی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد چون در صورتی که این سدها اجرا نشود و آب روانه دریا می‌شود و باید با هزینه زیادی آب برای مصرف شیرین سازی شود.

محمدی اظهار کرد: عملیات اجرایی سد خائیز که سدی خاکی با هسته رسی و ۳۶ متر ارتفاع از سال ۹۷ آغاز و در سال گذشته به مرحله آبگیری رسیده و توانایی ذخیره‌سازی رواناب‌های ورودی را دارد.

وی افزود: حجم مخزن سد خائیز ۱۶ میلیون مترمکعب است و تامین آب بیش از ۲۰۰ هزار اصله نخیلات زیر پوشش شبکه آبیاری اهرم، تامین حقابه زیست محیطی و کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی را بر عهده دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر